Welke warm hapje is schot in de roos?

Dag mama's hoe zijn jullie het groenten/warme hapje gestart. Onze zoon is nu 6 maanden en krijgt sinds 2 weekjes fruit en af en toe groente. Fruit gaat soms goed, soms niet. Groenten gaat minder goed. Vanavond eetlepel uit een potje brocolli geprobeerd maar dat vond hij smerig. Worteljes al eens zelf gemaakt ook geen succes, hoe doen jullie dat? En ik krijg er echt geen heel potje in, als het 5 lepeltjes zijn is het veel....
 
Ik heb helaas geen tip voor je maar wacht ook de tips van anderen af. Mijn meiske is onderhand 7 maand en groente gaat er met geen mogelijkheid in evenals aardappels. Zelfs gemengd met fruit is het nog mis
 
Hallo mijn zoontje wil ook niet aan de groente, sinds ik er een klein stukje banaaan door doe gaat het prima. De komende tijd probeer ik gewoon steeds minder banaan en hoop dan dat hij de groente eet zonder banaan er door.
 
Hoi,

Vaak moeten ze erg wennen aan de smaak en structuur. Wat wel eens helpt is een paar dagen achter elkaar het zelfde aanbieden zodat ze maar 1 smaak hebben om aan te wennen.

En hier waren de dingen die minder lekker gevonden worden een succes maar niet gepureerd geprakt maar het liefst uit het vuistje een stuk gaar gekookte groente. Dat ging heel goed.

En tot een jaar is het bij voeding dus nog niet nodig. Ze hebben meer melk nodig dat is de hoofd moot in de voeding en de rest komt wel.

succes
 
Potjes met wortel en bruine bonen/appel ging bij mijn dochter (toen 5 maanden) het best. Groene groenten moest ze toen niets van hebben. Potjes vond ze lekkerder dan zelf gekookt.
 
Bij ons ging het beter toen de 6 maandenpotjes op tafel kwamen. Daar zit ook vlees in en dat vond hij geweldig. Aardappelschotel met kip was het eerste dat er van harte in ging. Potjes met alleen groente vond hij niet te vreten. Heb je dat al eens geprobeerd?
 
Mijn meissie (7 maanden) is ook aardig kieskeurig. Tot nu toe heb ik twee succesgerecepten, misschien heb je daar wat aan:
1: worteltjes met rijst en gerookte kip
2: courgette met tomaat, rijst en geraspte kaas
Soms wil ze ook gewoon niet en dan laat ik het ook. Ze moet al die nieuwe smaken nog ontdekken en dat moet ze ook leuk vinden. Anders wordt eten echt een drama denk ik.

Heel veel succes!
 
Terug
Bovenaan