Welke week lezen?

Hallo,

Ik heb deze week ontdekt dat ik zwanger ben. YIPPIE!!!!
Nu ben ik natuurlijk veel op het internet te vinden om allerlei informatie te verzamelen en verhalen van anderen te lezen. Erg leuk.
Nu vraag ik mij af wanneer je leest over de ontwikkeling van je kindje. Welke week moet je dan precies lezen wanneer ik naar mijzelf kijk ben ik dus maandag (30-05) 5 weken zwanger moet ik dan week 5 of week 6 lezen? Want wanneer ik nu week 4 lees staat daar vaak beschreven dat ik nu zou kunnen testen maar dat is dus al een week geleden!
Wie kan mij daar antwoord op geven?
Dan heb ik nog een vraag mijn laatste ongesteldheid begon 23-04 met donkere afscheiding dat niet echt doorzette. Wel elke dag een beetje. De 27e kwam er pas helder bloed. Moet ik dan gaan rekenen vanaf de 23e of vanaf de 27e?

Groetjes Ineke
 
Hoi Ineke,
Allereerst van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!!! Als je maandag 5 weken zwanger bent dan ga je je 6e week in en lees je dus ook je zesde week. Je kan dan precies zien wat voor een ontwikkeling je kindje in die periode doormaakt. Als je altijd regelmatig ongesteld ben geweest en er dus altijd het zelfde aantal dagen tussen je menstruaties heeft gezeten zou ik het even uitrekenen wanneer je ongesteld had moeten worden en als je er niet uitkomt zou ik de 23e als datum pakken. Als je je eerste echo gaat krijgen over een aantal weken kunnen ze ook nauwkeurig zien aan de groei van je kindje hoe ver je al zwanger bent. Ik wens je heel veel geluk en succes toe in je zwangerschap en geniet ervan met volle teugen.
Groetjes Daantje (mama van Michelle 7,5 maand)
 
Hoi,

Bedankt voor je reactie. Ik dacht het zelf ook al maar met een 1e kindje is natuurlijk alles nieuw. En natuurlijk erg spannend allemaal. Ik denk ook dat ik van de 23e uit moet gaan maar omdat ik veel op het internet zit te lezen kwam ik hier ook op dit forum eens tegen dat die bruine afscheiding oud bloed zou zijn van een vorige menstruatie. Nu lijkt mij dat zelf onwaarschijnlijk dat dit dan een maand in je lichaam achter zou blijven.
Ik wacht met spanning af op de echo. Probeer hiervoor niet te vroeg een afspraak te maken zodat er meer te zien zal zijn. (als alles goed is natuurlijk).

Groetjes Ineke
 
Terug
Bovenaan