Welke yoghurt

Ben vandaag op het bureau geweest. Alles was goed. Alleen moeten we het eten wat minderen. Thijs krijgt namelijk nog steeds vier flessen en ik heb het gevoel dat ik de hele dag aan het voeden ben (met fruit, brood, en warme maaltijd erbij).
Nu mogen we na de warme maaltijd yoghurt als toetje geven. Nu ben ik vergeten te vragen of dit magere, halfvolle of volle yoghurt moet zijn.

Weet iemand dit?

Hoi,

Magere yoghurt lijkt mij het beste in ieder geval is biologische het beste waar geen aspertaam in zit, daarnaast is het belangrijk dat er geen suikers zijn toegevoed en 0% vet.

Groetjes,
Tessa

ik zie niet in waarom je magere yoghurt zou moeten geven, en dingen met  aspartaam geef je toch sowieso niet. Je kind is toch niet op dieet?

ik geef ongezoete volle yoghurt of biogarde, gewoon omdat wij dat zelf ook eten en hij met de pot mee eet. wel zo makkelijk.

Als je er toch per se magere yoghurt van wil maken kun je de volle yogurt ook verdunnen met een beetje water, voila magere yoghurt

Aspertaam in yoghurt?? Daar heb ik nog nooit van gehoord. Hier krijgt hij gewoon magere yoghurt omdat wij dat zelf ook eten. Ik vraag me af in welke yoghurt aspertaam zit.

Judith

ik weet niet precies in welke yoghurt het zit, maar bijvoorbeeld in de melk met smaakje van optimel. Waarvan ik dacht dat hij helemaal goed was (aangezien mijn oudste melk weigert en dat wel drinkt, 0% bvet, dus super voor mij gevoel. Niet dus. Werd ik hier op gewezen. Zal dus ook wel in bepaalde yoghurts zitten.

Wij geven biogarde roer en anders volle yoghurt met een klein beetje diksap.
(vaak geef ik het als tussendoortje rond vier uur)
En anders als toetje na het eten.
Hartelijke groet Leonie

Ikzelf ben nooit zo weg van producten waar "mager" voor staat; helemaal als het voor een kleintje is welke nog volop in de groei zit. De "volle" producten bevatten dingen zoals vet, en kalk welke goed voor hem/haar zijn, maar dat is uiteraard een persoonlijke keuze.
Biogarde is een goed product waar je niet gauw fout mee kan, en roer is ook lekker voor de kleine. Ik zou het op een persoonlijke keuze houden en waar je, ej het prettigst bij voelt.
Ik heb een CB waar ze zeggen dat de kleine zelf gaat aangeven wanneer hij/zij voldoende heeft of wil minderen. Ik geef dus lekker zijn 3 flessen, pap en hapje(s) en wacht maar ustig af wat hij gaat doen....

Succes ermee,

Grtz,vonneg

Ze raden inderdaad altijd volle yoghurt aan.

Zelf geef ik van die 8 maanden potjes met fruit yoghurt, dat is mee ruit gemak. Geloof dat volle yoghurt goedkoper en beter is voor ze.

Groetjes
Chris

Terug
Bovenaan