welke zoon dochter heeft (ook) adhd?

graag zou ik meer info willen over het gedrag van uw peuter of kleuter

welke medicijn er word gebruikt??   concerta misschien??

hoe oud is het kindje   en werkt het medicijn goed?
 
Nou, niet zoveel kindjes met adhd blijkbaar???

Mijn zoontje heeft geen adhd, maar is wel heeeeeeeel erg druk. Over de oorzaken lopen de meningen uiteen (autismespectrum/Asperger; Kiss/kidd; nieuwetijdskind), maar goed.... hij gebruikt geen medicatie, behalve af en toe melatonine, om beter in slaap te komen. Overigens gaat het nu een stuk beter, hij is 9 jaar, dan een aantal jaren geleden....

Hoe gaat het met jouw zoontje? Zit je in de afwegingsfase of je uberhaupt aan medicatie moet / wil beginnen? Is het goed te doen met hem, of zijn er veel moeilijke momenten? Is het goed vol te houden voor jullie als ouders?
 
Hallo,

Mijn zoon van 7 heeft ADHD en hij gebruikt Ritalin 15 mg per dag (3x5). We zitten nog in de fase van proefmedicatie, d.w.z. dat de dosis mogelijk aangepast wordt omdat we nog niet zo lang bezig zijn. De medicatie werkt volgens mijn man en mij behoorlijk goed. Ook op school gaat het beter, hij kan zich beter concentreren etc. We zitten nu op de 3e dosering, maar elke keer als de dosis verandert heeft hij eerste paar dagen een terugslag later in de middag/begin van de avond (boos, woedend om "niks"). Dat is nu weer over gelukkig, dus ik hoop dat we voorlopig op deze dosering kunnen blijven.

Groeten
Ties70
 
Hallo, onze oudste van nu 8 jaar heeft adhd, en al sinds zijn 3e medicatie, eerst ritalin 3x per dag, nu sinds ruim ene half jaar Concerta 36mg. Op school gaat het nu erg goed, Onze zoon had met de ritalin erg last van de in en uitwerking ervan, bij concerta is dat niet,dat werkt heel de dag door met dezelfde hoeveelheid. Enige nadeel is dat het zelden vergoed wordt, wij betalen hier iedere maand 46euro zelf voor.
Onze jongste wordt getest en heeft naar verwachting van de artsen pdd-nos/odd.

Gr MamaBrigitte3
 
min zoon van bijna 10 heeft ook adhd. een schat van een ventje sinds hij dexamfetamine gebruikt. niet de voorgeschreven 3x daags met 2 pilletjes redt hij het prima.bij 3 kan hij niet in slaap komen en na uitwerking van pilletje 2 is hij thuis geen probleem. heeft het vooral nodig om zich te concentreren op school. gaat nu veel beter was een paar jaar geleden wel anders. zo boos, dwars en agressief niet normaal. was bang voor mijn eigen kind , hij was toen amper 7.kon gelukkig met spoed het traject in binnen 3 weken een afspraak en toen bleek als snel dat hij adhd heeft. de nodige therapie zoals agresseffiteitsregulatietraining voor hem en pmto voor ons als ouder hebben hun werk gedaan. koste veel tijd en energie maar kan nu weer van mijn kind genieten en de rust die dit meebrengt.ook mijn zoon regaeerde niet goed op ritalin, extreme hoofpijn en er veranderde eigenlijk niks in zijn gedrag. nu met dexamfetamine gaat het goed gelukkig.
 
Terug
Bovenaan