Welke zorg verzekering?

je zou hier even kunnen kijken, daar was al eerder een topic over gestart: https://www.oudersvannu.nl/forums/onderwerp/zorgverzekering-2019/

Ik heb gister gekeken bij Independer en kwam uit op Zekur. Alleen nog even afwachten of mijn ziekenhuis ook gecontracteerd wordt...niet onbelangrijk;)
Vanuit de kraamzorg adviseren ze om ook goed te letten op vergoeding van het kraampakket, maar check het goed, want bijv. €7,50 per maand extra betalen (wat bij mijn huidige verzekering zou zijn) voor een 'gratis' kraampakket twv €30 is natuurlijk niet de moeite waard.
Dus let echt goed op of al je zorgverleners gecontracteerd zijn en in hoeverre het aanvullende pakket voor jou ook echt voordelig is. Is het puur voor de eigen bijdrage ziekenhuis en kraamzorg, maar zul je tandarts, fysio etc. (waarschijnlijk) niet gebruiken, dan kan het voordeliger zijn om niet aanvullend te verzekeren. 
Succes!

Het hangt ook een beetje af van de bevalling, als je met medische reden in het ziekenhuis bevalt heb je bijvoorbeeld minder kosten.
Ik zelf ga bevallen in een bevallingscentrum en heb voor 2019 gekozen voor een verzekering bij Hema met een aanvullende verzekering welke de eigen bijdrage dekt voor het bevallingscentrum en de kraamzorg en na de bevalling mijn anticonceptie vergoed tot €200,- (Hema aanvullend 3).
Het kost €140,- in de maand met een eigen risico van 385,- maar ik bespaar uiteindelijk ongeveer €400,- en in 2020 neem ik gewoon weer een andere verzekering waardoor de kosten weer zakken. Ik heb mijn verzekering via independer afgesloten want dan krijg je er een gratis tandongevallen verzekering bij:) 

Ik heb afgelopen jaren een Hema verzekering gehad met minder aanvulling dan ik nu nodig heb, maar eigenlijk heel tevreden. Ook geen hele gekke dingen gehad, overigens... Wat ik stiekem altijd leuk voordeel vond is de 10% korting op alle aankopen, dat scheelt op jaar basis best wat en ik denk straks met een kleintje (en alle leuke kinder kleren bij Hema) nog meer. Ik neig dus ook naar Hema met maximale aanvulling! 
Hema valt overigens ook onder menzis en er zijn in zorgland wel eens gedoetjes met budgetten die ‘op’ zijn, maar dat is afgelopen jaren met meerdere grote verzekeraars geweest, dus niet iets waar ik me veel zorgen om maak.

Terug
Bovenaan