Welke zorgverzekering 2021

Hee.<p>Zijn er damens die de zorgverzekering ook al hebben aangepast m.b.t zwanger worden/ zwangerschap.  Voor het jaar 2021.</p><p>Ik wil mij daar binnenkort in verdiepen. Misschien hebben jullie nog tips waar op te letten.</p><p>Groetjes! </p>

Ik had basis maar als ik nog x moet beavellen  zal ik aanvullende  doen omdat ik in ziekenhuis ging en werd niet vergoed helaas ik zit bij zilverekruis 

Ik ben verzekerd bij VGZ - aanvullend best. 
In 2018 overgestapt, omdat ik zwanger was. En qua vergoedingen kraamhulp, ziekenhuis bevalling, zwangerschapscursus, bortskolf, etc was deze (toen) het beste.

Ik ben er nu net achter dat ik zwanger ben van baby nr 2.. en ik blijf ook bij VGZ ;)

Ik zou goed kijken wat het je meer kost, en wat je ervan gebruikt. Zo wordt vaak een cursus vergoed (maar wil je die wel?) En zaken als eigen bijdrage als je in het ziekenhuis wil bevallen zonder indicatie (maar pijnstilling bij bevalling geeft al een medische indicatie en is dan gratis) (anders ongeveer 370 euro) en kraamzorg (bijdrage is 4.50 per uur x 24 uur = 108 euro). Even afwegen dus! 

Nee want ik had medicatie en moest zelf betalen dus dat is ook niet meer zo goed kijken ik ben tevreden waar ik zit maar goed informeren

Ik zou goed kijken naar wat je wil en wat de kosten zijn voor een basis en een aanvullende verzekering.

ik veel gevallen is het goedkoper of net zo duur om een basis verzekering te nemen en dus alle kosten zelf te betalen. 

Je kunt van te voren helaas niet weten wat het beste is...
zelf heb ik me uitgebreid verzekerd, maar had ik achteraf nog meer fysio nodig en gedacht door bekkeninstabiliteit. En doe ik zwanger mama fit wat door sommige verzekeringen vergoed wordt ( en heel leuk is!!!) maar waarvoor ik geen vergoeding heb.

als ik het nu opnieuw zou moeten doen, zou ik voor nog meer vergoeding kiezen. Maar als je er fluitend doorheen gaat, is het weggegooid geld.
de kosten van een ziekenhuisbevalling en kraamzorg zijn de kosten niet overigens, we goed kijken naar fysiotherapie want dat kan aardig in de papieren lopen. 

Het beste kwam (na grondig onderzoek) hier uit de bus VGZ, aanvullend. Stel je kind heeft een huidprobleem/zicht/gehoor enz of later zelfs beugel oid, zit je nooit met je handen in het haar of dat het moet wachten tot januari overstappen...mijn partner zat er al bij en heeft alleen hoeven bellen dat onze baby erbij kwam te staan. Werd niet duurder ofzo. Ikzelf zit al jaren aanvullend 2 bij menzis en dit was ideaal tijdens zwangerschap/bevalling zkh. Succes ??

Terug
Bovenaan