Welke zorgverzekering??

Laat ik beginnen met: iedereen gefeliciteerd!! Fantastisch zwanger zijn, maar er komt zoveel op je af. Waaronder dus de zorgverzekering.

Maar welke?? Ik heb nu CZ jongeren...
Iemand advies voor mij..
Ik kan collectief verzekeren via Izz of menzis. Zie door de bomen het bos niet meer..

Bedankt vast
 
Ik ben verzekerd bij iza, eigenlijk ook izz, maar dan voor het onderwijs collectief.
De premie is bij top verzekerd niet de laagste van Nederland, ook de hoogste niet, maar ik ben erg tevreden over hoe deze verzekering mij helpt, declareert enz.

Ik hoop dat je iets hebt aan mijn ervaring!

Liefs Daisy
 
Volgens het programma 'Kassa' maakt het niet zoveel uit waar je verzekerd bent. Als je met een gelijkwaardige verzekering bij een ander goedkoper uit bent met de premie, betaal je meestal meer eigen bijdrage voor bijv medicijnen. Zo is het dus echt lood om oud ijzer. Het enige waar je goed op moet letten in je verzekering is of je goede verloskundige zorg hebt, kraamhulp (eigen bijdrage is voor iedereen trouwens verplicht), wat je vergoed krijgt bij een zelfgekozen ziekenhuisbevalling ed. Check eerst je basisverzekering, want daar zit meestal alles al in. In Nederland zijn we merendeel oververzekerd en is een aanvullende verzekering meestal niet eens nodig. Wij gaan morgen ook ons pakket checken, je betaalt je nl scheel aan premie en daarbij krijg je ook nog een eigen risico van 350 euries in 2013.... maak je borst maar nat. Vooral niet oververzekeren dus, dat scheelt enorm veel premie.

Succes!
 
Je moet idd wle goed kijken wat je echt gebruikt. Ik heb het meest uitgebreidde pakket, omdat ik de laatste jaren vrij veel 'ongewone' medische kosten heb gehad en snel daarna de iui in ben gedoken. Hoerin zat wel verschil bij de iza basisverzekering en een aanvullende verzekering. Ook de kraamzorg is bij iza aanvullend beter geregeld. Nou ja, beter, makkelijker geregeld, omdat zij alles regelen, haha!

Succes met kiezen!
 
Terug
Bovenaan