welke zuigelingenvoeding halen?

op het lijstje dat je op deze site uit kunt printen staat dat je een pak zuigelingenvoeding in huis moet/kan halen.
ik wil graag borstvoeding gaan geven, maar ook snel aan een flesje leren wennen. want zodra ik na mijn verlof weer ga werken stop ik denk ik met borstvoeding.

mocht borstvoeding niet lukken om wat voor reden dan ook, vind ik het wel een fijn gevoel om iets in huis te hebben (hoef ik er ook niet iemand voor op pad te sturen. en als ik in het weekend beval zijn de meeste winkels dicht).
nu is mijn vraag welk merk en wat haal je dan in huis?

Hoi, als je van plan bent borstvoeding te geven hoef je volgens mij echt niets in huis te halen. De eerste dagen drinkt je baby niet meer dan een paar druppels per keer, dus je hebt echt altijd 'genoeg'.
Ik ben ook na mijn verlof flesvoeding ga geven de vorige keer, maar je hoeft pas de baby aan een flesje te laten wennen na ongeveer 4 weken, dat is prima op tijd. Ik heb dat eerst met gekolfde melk gedaan, pas later flesvoeding gegeven. Toen gekozen voor Friso, omdat dat minder zoet schijnt te zijn dan Nutricia (dus makkelijker switchen naar een andere variant als dat nodig blijkt te zijn) en goed oplost (itt kruidvat heb ik gehoord). Succes met de keuze!

mijn kraamzorg heeft geadviseerd geen flesvoeding in huis te halen als je borstvoeding gaat geven, zoals rollie zegt de eerste dagen drinken ze minimaal.. En het is altijdd nog zo gehaald, elke dag zijn voort de winkels open.. Als je aan het flesje wil laten wennen kun je gekolfde melk geven uit een flesje, dan kan het kindje er ook aan wennen.
Ik ben in verwachting van de eerste en zou ook niet weten welke voeding je het beste aan kan schaffen..

Liefs

Kijk even op nutricia.nl als het goed is kan je daar een test doen (of staat en er richtlijnen) welke voeding geschikt zou zijn voor jou baby..

Kleine kans op allergieen dan word het hypo allergeen, grote kans op allergieen dan word het pepti (is duur!!) hongerige baby is Forte (maar dat weet je dus niet voor de bevalling) en zo heb je ze ook tegen darmkrampjes en weet ik veel wat nog meer.. Meeste merken hebben verschillende soorten maar weet niet of elk merk richtlijnen op de site heeft staan..

Bij mijn eerste gaf ik ook bv. Welgeteld 1 week, want het ging helaas totaal niet. Ze hapte niet goed aan, ik kolfde 6x per dag maar kwam nagenoeg niks uit. Niet bij iedereen gaat het meteen lekker. Mijn kraamhulp heeft me er goed in begeleid en op zondag hebben we de knoop door gehakt en stapten we over op flesvoeding. Hadden niks in huis en winkels waren ook niet open. Bij de apotheek in het ziekenhuis verkopen ze ook nutrilon, betaal je wel iets meer dan in de winkels. Maar wat ik wil zeggen, als je het nodig hebt is er echt wel aan te komen!!
En misschien gaat de bv wel super en dan heb je alle tijd om te bedenken wanneer en waarop je over wil stappen. Ik zou dus nog even niks in huis halen.

Er zijn ook gewoon kant en klare flesvoedingen te koop. Als je die er 1 of 2 in huis hebt, zit je niet met een heel pak voeding, maar voor nood heb je in ieder geval wel iets in huis.

Ik heb ook altijd bv gegeven, maar bij onze laatste dochter ging dat helemaal mis. Ze hapte niet goed, waardoor ik met enorme tepelkloven zat en in goed overleg met de kraamverzorgster ben ik toen gestopt.Natuurlijk hadden wij ook geen flesvoeding in huis, maar onze kraamverzorgster had zelf wat kleine (proef)verpakkingen bij zich van Nutrilon, zodat we niet gelijk naar de winkel hoefden te rennen om voeding. Weet natuurlijk niet of iedere kraamzorg dit heeft.

Terug
Bovenaan