welke zwangerschapscursus?

Hoi allemaal,

Ik ben nu 12 weken zwanger en nieuw op dit forum. Er komt nu veel op me af; er zijn zoveel keuzes om te maken.
De zwangerschapscursus is er ook zo een.
Welke cursus zal ik kiezen? Wie heeft hier ervaringen mee?

Ik geef zelf al 2 keer in de week zpinningles, dus ben best wel fit. maar ik wil me wel graag goed voorbereiden op de zwangerschap. Mijn vriend ziet het niet zo zitten om een hele cursus met me mee te doen, maar wil wel voor 1 of 2 keer mee.
De gewone zwangerschapscursus spreek me niet zo aan. Ik weet niet waarom. Het lijkt me zo 'mitserig'... sorry, dit klinkt wel heel erg.
De zwangerschapsgym heb ik niet nodig volgens mij.
De yoga spreekt me wel aan, maar ik las dat dat een cursus van wel 12 keer is. Dat vind ik wel een beetje veel met de spinning erbij.
Vrienden van mij hebben weeënbegeleidng gedaan. 3 avonden met de man erbij met praktische tips. Zij waren hier wel enthousiast over.
Wie kan me helpen bij het maken van de juiste keuze?

Alvast bedankt!

Groetjes, Anke
 
Ik vond de term "zwangerschapsgym" eigenlijk heel misleidend. Bij mij ging het voornamelijk om trucjes te leren hoe om te gaan met je veranderende lichaam (makkelijk liggen en omdraaien in bed bijvoorbeeld) en een hele praktische voorbereiding op de bevalling in de vorm van bekkenbodemspieroefeningen en ademhalingstechnieken. Al met al heb ik er veel aan gehad.Het was ook maar een keertje of 6 met 1 keer een partneravond en dat is precies genoeg (vond ik). Verder was het gewoon gezellig om te kletsen met vrouwen die precies even ver waren in de zwangerschap.

Uiteindelijk moet je doen waar jij je het prettigst bij voelt.

Succes!
 
ik heb bij de eerste zw yoga gedaan maar dat was te zweverig voor mij...lag ook aan de persoon die het gaf.
En ik heb zwzwemmen gedaan. dat was erg leuk
bij de 2e heb ik niks gedaan en nu bij de 3e doe ik aan zw gym...gym is inderdaad een heel groot woord want afgelopen maandag hebben we het hele uur op de stoel gezeten...alleen gekeken hoe sta je op hoe ga je zitten hoe til je iets of iemand op en zet je het weer neer. hoe is je houding daar ging het nu om...tja bij een 3e heb je er niet echt veel aan maar voor de contacten onderling is het wel erg leuk hoor
succes met kiezen
gr
 
Ik doe aan zwangerschapsyoga 1x in de week.
In totaal 10lessen waarvan 1 partnerles.
Ze legt tussen oefeningen door veel uit over bevalling,veel praktische tips ed. De oefeningen zijn wel wat zweverig,maar ik moet zeggen dat de ademhalingsoefeningen mij nu vaak wel helpen om in slaap te komen.
Mijn man is afgelopen week meegeweest voor partnerles,had er zelf niet zoveel zin in en vond het nogal nutteloos als de meeste mannen haha,maar dat komt mischien ook omdat hij zichzelf al hoop heeft ingelezen en zelfs ook verpleegkundige is en dus tijdens opleiding veel over kraamtijd heeft gehoord.

Succes met maken van je keuze.


Gr. Wonder2011
36wk zwanger
 
he ik heb bij de eerste zwangerschaps zwemmen gedaan en zwangerschaps gym, wij deden veel kwa gym en ook uitleg en hoe je moet bewegen dus van alles wat was heel prettig, lekker muziekje erbij heerlijk, ik ga nu alleen gym doen .

s6 met zoeken.
 
Hallo,

Ik weet niet waar je woont maar ik woon zelf in de buurt van utrecht en heb een zwangerschapscursus bij de zwangere zaak gedaan. www.zwangerezaak.nl ik vond dit echt heel erg leuk. Het is 1 x met partner. En het is gewoon echt een goeie voorbereiding op je bevalling. Succes met uitzoeken.

Groetjes Tamjo( maart mama 2011)
 
Hoi allemaal,

Bedankt voor jullie reacties.
Ik ben er nog niet helemaal uit.
Ik twijfel nog tussen de zwangerschaps'gym' of de weeënbegeleiding. Dat laatste lijkt me kort en bondig en to the point. Dus misschien wel wat ik zoek.
Ik laat het nog wel weten.

Groetjes!
 
Terug
Bovenaan