welke zwangerschapstest?

A

Anoniem

Guest
Hallo lady's

Vandaag is mijn NOD en ik weet niet welke test ik zal kopen.

Welke gebruiken jullie en hoe is jullie ervaring?

Groetjes

hallo,
ik haal verschillende testen, het ligt eraan waar ik bij in de buurt ben.
is er een apotheek in de buurt haal ik bij hun de huis test die is ongeveer 7 euries en anders haal ik hem bij trekpleister daar hebben ze twee voor 5 euries, de uitslag laat wat langer op zich wachten maar werken net zo goed.
je kan natuurlijk ook die van clearbleu halen, het is gewoon wat jij het fijnst vind.
succes ermee

groetjes
petra

hoi,
Ik heb die van clearblue in huis, heb er nog eentje over, de andere twee gebruikt. Op zich wel een handige test in gebruik...je plast in een potje en stopt dan de stik er 15 sec in. Je kunt ook over de stik heen plassen, maar dat vind ik zelf niet zo fijn.
Heb nu dus twee testen in m 'n hand gehad waar "niet zwanger" op verscheen...hopelijk komt er binnenkort op de laatste test wel "zwanger" op te staan.
Ik heb trouwens omdat die van clearblue zo duur is (maar ik wel dat woordje "zwanger" een keer wil zien staan) ook via internet goedkopere tests gekocht. Dit was op
www.matcare.nl   die tests zijn mij ook goed bevallen. Je vangt wat plas op, zuigt er een beetje van op in een bijgeleverd pipetje en druppelt er wat van op de test (in een apart rondje)   er komt dan een teststreep en als het positief is komt er ook een tweede streep..maar die heb ik dus nog niet gehad.
Ik heb me voorgenomen om als eerste met die goedkope test te testen, en wanneer die positief aangeeft, dan test ik nogmaals, maar dan dus met die van clearblue, om het woordje '" zwanger" te zien staan, en te kunnen fotograferen, leuk voor in het plakboek, haha
Succes vandaag...
Groet, Moon

Hoi,

Ik heb ondertussen vrij veel verschillende soorten gebruik en ik vind er geen verschillen in. De ene test wat eerder dan de ander en je hebt enorme prijsverschillen. Ik bestel ze dus daarom tegenwoordig vaak via internet. Er zijn verschillende site's die ze aanbieden, zoals babybrabbel en sensitest. Als je al langer bezig bent scheelt dit enorm in de kosten.

Net heb ik een test van de apotheek gehaald.
Wat zal ik doen: vandaag is m'n NOD en ik voel me echt zwanger.
vanochtend heel misselijk, gevoelige borsten, moe, snelle stofwisseling.

Nu wil ik het liefst vandaag al testen, maar waarschijnlijk kan ik beter wachten tot morgen. wat vinden jullie?

O ja, op de bijsluiter staat dat je de test op elk moment van de dag kan doen maar dat het beter is om 's ochtends te testen omdat je alleen 's nachts HCG hormoon maakt. Hier heb ik nog nooit van gehoord. jullie wel?

Groetjes Sietske
(inmiddels 30 en moeder van zoontje 15 mnd)

Ik voelde mij dus ook zwanger en  ik heb dit weekend gewoon midden op de dag getest en zelfs nog voor me nod en het resultaat ik ben zwanger!   dus ik zou zeggen test wanneer je er zin in hebt! en suc6!!

Groetjes
Raya

Hoi Lilala,

Ik las net je berichtje en heb wat vragen voor je.
Je voelde gewoon dat je zwanger was, hoe voelde je dit dan en hoeveel dagen voor je NOD heb jij getest?

Sorry als ik brutaal overkom, maar ben zo bang om te vroeg te testen en natuurlijk ook hartstikke nieuwsgierig!

groetjes Cato

De dag waarop de ovulatie plaats vindt wordt dag 1 voor de eventuele zwangerschap genoemd. De eicel komt in de tuba (eileider) terecht, waar eventueel de conceptie volgt. De bevruchte eicel gaat vervolgens naar de uterus, waar de innesteling gebeurt omstreeks dag 8. Waarna 48 uur na de innesteling het voor de zwangerschap typische HCG-hormoon wordt geproduceerd (humaan choriongonadotrofine) Dit gebeurt door het chorionweefsel van de placenta. Dit HCG hormoon komt in het bloed van de moeder terecht. Omdat de nieren het HCG vrijwel ongehinderd doorlaten, komt het hormoon ook terecht in de urine. Het verschijnen van HCG in het bloed en in de urine is dus een eerste signaal dat het bevruchte ei zich in de uterus heeft genesteld en de vrouw dus zwanger is. De HCG concentratie stijgt vervolgens geleidelijk en bereikt een maximum tussen de 35ste en 75ste dag van de zwangerschap. Hierdoor is het zo dat een zwangerschapstest later in de de zwangerschap minder duidelijk wordt, omdat het gehalte hormonen dat in de urine terecht komt afneemt. Dit wil dus absoluut niet zeggen dat er iets mis is met uw zwangerschap. Hierna daalt de HCG-concentratie tot een lager niveau dat aanhoudt gedurende de gehele zwangerschap. Het HCG verdwijnt totaal 3 à 10 dagen na de bevalling.

Terug
Bovenaan