Welkom ANOEK!!

A

Anoniem

Guest
Heeey Anoek!!

Las net je berichtje over bh's, en dat je zwanger bent!! Gefeliciteerd meid!!!!
Vind het zo leuk voor je! Gelukkig maar dat je niet lang hoefde te wachten...

Bij deze dus heel veel sterkte met je zwangerschap, en dat alles maar goed mag gaan!
En hopelijk word je niet zo verschrikkelijk misselijk als ik, zit  nu nog steeds 3x per dag over te geven (snachts, sochtends en savonds). Ben nu net 13 weken.

Tot gauw,
Liefs Lien.

Hoi Anoek!

Tja bovenstaand berichtje had ik dus al iets eerder geschreven maar waarschijnlijk heb je het niet gezien door vakantie ofzo.. Zijn jullie nog met de tent naar Oostenrijk/Zwitserland gegaan? Hoe was het?

Hoe is het verder met je? Welke week zit je nu? Ik ben vandaag 15 wk en 5 dagen. Misselijkheid nog steeds niet over.... Begin elke ochtend boven de emmer  en de dag eindigt daar ook soms. Heb al zoveel dingen geprobeerd, ben nu aan het prutsen thuis met wierookstaafjes, gemberlollies e.d. Overdag is het wel iets beter geworden. Over 3 weken heb ik weer vakantie en ga ik lekker naar huis, naar Nederland. Als ik ergens anders ben gaat het zowieso stukken beter, heel gek is dat.

Zullen we op dit forum verderschrijven want jij gaat toch straks naar het aprilforum?

Liefs Lien.

Hoi Lien!

Ik had je berichtje inderdaad niet meer gezien voor mijn vakantie en daarna was het natuurlijk ver weggezakt. Ik heb wel na de vakantie een oproep geplaatst hier en bij het februari-forum voor jou, ha ha!!!

Jaaaa, ik ben zwanger!!!!!!!!!! Ik ben nu 7 weken en 1 dag, uitgerekend voor 5 april volgensmn eigen berekeningen! Fijn jij bent nu de gevaren-zone voorbij, alleen wel enorm shit dat je nog steeds zo beroerd bent. Ze zeggen dat het in meeste gevallen na 12 weken minder wordt, maar bij jou dus helaas niet? Ik ben sinds een week ongeveer wel wat misselijk, maar houd nog alles binnen. 's Ochtends eerst wat eten -droge cracker- in bed en dan pas opstaan. s Ochtends houd ik dan een weeig gevoel en meestal is dat 's middags en s avonds wel weg. Wanneer begon die erge misselijkheid bij jou?

We zijn inderdaad wezen kamperen en het is uiteindelijk Zwitserland geworden. We hebben helaas niet zoveel geluk gehad met het weer, dus vakantie is iets korter dan gepland geworden.

Hoe gaat het verder met jou? Gaat met de beeb alles goed?

Liefs Anoek

Heey Anoek,

De misselijkheid begon bij mij met 7 weken... en is sindsdien dus niet meer opgehouden. Het gaat alleen beter als ik ergens anders ben (dus andere omgeving, andere luchtjes). Ik ben ook begonnen met thee en biscuitjes naast het bed, later zelfs cola en stukjes appel met kaneel geprobeerd (zou ook helpen) maar dat kwam er met dezelfde snelheid weer uit...  Heb wel momenten met een behoorlijke inzinking (huilen huilen) want soms word ik er behoorlijk chagrijnig van. Het is hier in het oosten van Oostenrijk echt super superheet geweest, zelfs dagen van 40 graden. Dat was zo erg! Lig je al kotsmisselijk op de bank, en je ruikt alles nog eens sterker door de hitte. Echt smerig, vooral in de stad.

Jammer dat jullie niet zo mooi weer hebben gehad. Ik heb gehoord van behoorlijke overstromingen zelfs in Zwitserland en Tirol. Heb je ondanks de regen wel een beetje van de vakantie kunnen genieten?

Heb je het trouwens al op je werk verteld? En hoe reageerde je familie?

Liefs Lien.

Hey!!

Ik ben nu ruim 7 weken, maar hoop dat het mij toch wel bespaard blijft. Vind het wel super shit voor jou. Kan je ondanks die misselijkheid wel van je zwangerschap genieten?

We hebben het inmiddels onze ouders verteld, mn broertje en twee goede vriendinnen van mij. Eentje wist het een paar uur na de test, ha ha! Na de test gingen we op vakantie, dus we konden het pas later aan de ouders vertellen. Ze vinden het echt geweldig. Aan beide kanten is het het eerste kleinkind. Op mn werk heb ik het nog niet verteld. Wilde daar eerst mee wachten tot na de 12 weken, maar aangezien eea is veranderd op het werk, wil ik het eerder vertellen maar wel pas nadat ik mn eerste echo heb gehad en alles goed is. En dan ook alleen aan mn leidinggevende. De rest volgt dan wel als ik minimaal 12 weken ben. Wanneer heb jij het op je werk verteld? Vast eerder, want denk dat het voor jou moeilijk te verbergen was of niet?

Je schoonouders zijn inmiddels denk ik ook wel op de hoogte. Hoe reageerden zij? Weet nog wel dat je het je ouders hebt verteld toen je in nl was voor een bruiloft!

Meid, ik hoop echt dat je je snel beter gaat voelen. Heb je medicijnen er voor? In nl schijnt er wel een bepaald pilletje voor te zijn (zie topic wat doen tegen misselijkheid).

Vakantie was wel heel leuk hoor! Ook erg bijzonder want we waren natuurlijk met z'n 3tjes, hoe mini ook.
Zijn jullie nog weggeweest?

Liefs Anoek

Hoi Anoek!

Wat leuk dat het bij jouw (schoon)ouders het eerste kleinkind is! Mijn schoonouders zijn al 2 keer opa en oma, en nu wordt mijn jongere broer ook vader in februari! Zijn vriendin is 6 dagen later uitgerekend dan ik. Dus spannend wie straks mijn ouders het eerste kleinkind zal geven...

Heb nu van die gemberlollies gekocht via bellypops.nl, ze werken bij mij wel. Ze smaken echt behoorlijk intensief naar gember (je moet ervan houden) maar de misselijkheid is daardoor goed te onderdrukken. Pilletjes oid wil ik niet, want ik heb al vaker gehoord dat dat niet altijd te vertrouwen is. Mijn gyn heeft me wel zetpillen geadviseerd, maar die helpen alleen tegen het overgeven en niet tegen de misselijkheid. En overgeven lucht juist op. Ik hoop echt voor je dat de misselijkheid bij jou niet `uitbreekt` en zo ja dat het dan toch na de 12e week voorbij is!

Ik vlieg in de week van 10 sept weer naar Nederland, en 3 weken later vliegen mijn man en ik voor 2 weken naar Portugal. Willen in Lissabon een auto huren en naar het noorden rijden. Deze zomer hebben we geen vakantie gehad, maar we waren wel regelmatig zeilen en af en toe paar daagjes weg.

Wanneer ga jij voor het eerst naar de verloskundige? Hebben jullie al namen bedacht? Of blijft dat geheim...:)

Liefs Lien.

Hoi hoi,

Jeee... wat leuk voor je ouders dat ze dubbel opa en oma worden in februari!! Wel stom toeval zeg! Wat zullen ze gelukkig zijn, ha ha!!

Lekker vakantie in Portugal! Is dan denk ik nog lekker weer daar. Voor mij zit het er voorlopig weer op. Pas weer met kerst. We willen in sept of okt nog wel een weekendje weg!

Fijn dat die lollies bij jou werken! Ik zou ook niet zomaar aan de pillen gaan. Zo lang je het vol kan houden en niet uitdroogt, zou ik het op eigen kracht willen doen. Hoe klote het ook is. Het schijnt ook niet zeker te zijn dat die pillen onschadelijk zijn voor het ongeboren kind.   Het gaat nu met mijn misselijkheid echt goed. BIjna nergens last van, alleen beetje weeig gevoel. Komt doordat ik vroeg opsta en meteen iets eet. Ik ben het dan echt voor dat mn maag begint te knorren en dus echt leeg is. In de vakantie stond ik natuurlijk later op en toen hielp een cracker niet, ha ha!!

We zijn al wel aan het denken over namen, maar vinden het echt heel moeilijk. Maar echt er mee bezig zijn, zijn we niet. Eerst maar eens de bevestiging van de vk dat alles goed zit. Maandag mag ik! Ik weet niet of ik meteen een echo krijg. Hoop van wel en stond wel op de site, maar daar staat het wel tegenstrijdig op, dus ik wacht maar af.
Heb jij al veel echo's gehad of doen ze dat in Oostenrijk ook alleen als het medisch noodzakelijk is? En begin je al een buikje te krijgen??

Hebben jullie al spulletjes gekocht?? Wij alleen hele kleine dingetjes; eerste kleertjes, mutsje en speen (cadeautjes voor mn man). Voor de rest verslind ik zwangerschapsboeken! Heb nu een hele leuke. Precieze titel weet ik niet, maar het is een stylgids voor zwangere vrouwen. Tips hoe je je goed kan kleden. Erg leuk!

Nou hopen dat die misselijk nu echt snel voorbij is voor jou of verwacht de arts dat het de hele zwangerschap blijft omdat je de 12 weken al voorbij bent?

Liefs Anoek

Hoi hoi,

Hier in Oostenrijk is het ook overal weer anders, maar ik heb een echo gehad met 12 weken, en de volgende pas weer met 20 weken (eind september). Daarna weet ik niet precies, maar dat hoor ik tegen die tijd wel. Een aantal vriendinnen van me die zwanger zijn of waren gaan elke 4 weken kindje kijken bij de gynaecoloog, maar heb ook al gehoord dat dat niet eens zo prettig is voor de beeb. Het schijnt de golven van de echo te kunnen voelen/horen. En ik denk zolang het medisch niet echt nodig is, wacht ik wel geduldig de volgende echo af. Wat me wel leuk lijkt is zo'n doptone! Maar ja die kun je hier weer nergens krijgen. Misschien koop ik m in september wel bij de Kijkshop.

Ja heb al een buikje hihi! Heb al 2 positiebroeken gekocht bij de H&M. Het zijn lange broeken en ik heb ze helaas nog maar 1 keer aangehad omdat het hier nog steeds ronde de 28 graden is.... Maar ze zitten lekker!! Buikje kwam bij mij met ong 15 weken.

Wat ik nog niet helemaal snap, en dat is vast dom: hoe je zo'n ukkie aankleedt? Luier en rompertje snap ik, maar dan? Ik zie hier bij de kinderafdeling overal ook maillots liggen, moeten die er perse overheen? En dan nog een broek erover? Of kan het zonder maillot. Weet jij dat?

Liefs.

Terug
Bovenaan