Wellicht een tip of een beetje hoop voor jullie!!!

Wat ik hieronder ga vertellen is niet om wie dan ook af te vallen of kritiek te leveren maar juist om wellicht jullie een beetje hoop te geven als het wat langer duurt!!!

Van mijn 1ste waren we een jaar bezig, vervolgens kwamen we in een "relatiedip" dus de hoop op een zwangerschap opgegeven. We bleven elkaar dus wel zien, juist toen ben ik zwanger geraakt!!
Veel van jullie zitten tussen je ongesteldheden te wachten op een eisprong.... zoals ik ook probeerde!! In die maand hadden we niet veel sex maar die keer dat het moest zijn (qua terugrekenen) was dat aan het einde van mijn ongesteldheid dus eigenlijk totaal niet verwacht ook dan mijn eisprong te hebben!!
Bij onze 2de had ik net mijn spiraal eruit laten halen en was het was meteen raak.... gepland maar onder het mom van we zien wel!!! Nu zwanger van de 3de en deze ook niet gepland....(dwars door de pil heen)
Zo zie je maar dat teveel ermee bezig zijn dat dat ook averechts kan werken.

Zo heb ik nog een verhaal over mijn tante.....Ze had van een vorige relatie wel al 2 kids maar wilde met mijn oom samen ook nog kinderen dus ook aan de slag!! 3 jaar lang zijn ze bezig geweest.....IUI, IVF en weet ik wat allemaal en geen resultaat!! De gynecoloog had gezegd nou mevrouw u zult geen kids meer kunnen krijgen, dus ze hebben het geaccepteerd en vervolgens raakte ze spontaan zwanger en heeft nog 2 kids erbij gekregen!!

Dus kom op meiden geef de moed niet op.... ook al lijkt het even niet te lukken er is licht aan de einde van de tunnel!!!!
Hoevaak hoor je wel niet dat vrouwen zwanger raken als ze lekker ontspannen op vakantie zijn of juist op de momenten dat ze er niet mee bezig zijn!!
Ik weet uit ervaring dat het heeeeeeel moeilijk is maar weet ook uit ervaring dat het een keerzijde heeft. Hoop dat jullie er wat/iets aan hebben!!!

Hey vlientje 81,

Ik snap je goede bedoelingen echt, maar toch wil ik even kwijt dat ik ook wat moe wordt van dit soort verhalen. Al 2,5 jaar lang hoor ik van mensen om me heen dat we er teveel mee bezig zijn, dat we moeten ontspannen, dat we lekker een weekendje weg moeten...

Het hele eerste jaar hebben we gedacht van, we zien wel. Pas na een doktersbezoek kwam voor ons de spanning erbij. We zijn in de afgelopen jaren ook meer dan ooit op vakantie geweest.

Daarbij heb ik ook follikelmetingen gehad ed, dus wel degelijk op de juiste momenten geklust. Ook met iui ontkom je daar niet aan :)

Nogmaals, ik snap echt je goede bedoelingen met jouw berichtje en ik waardeer het, maar ik hoor dit soort verhalen teveel om me heen. Het geeft mij op dit moment ook geen hoop, alleen een gevoel van 'zij wel...', hoewel ik niemand de medische molen gun!

Liefs Daisy

Ik sluit me bij Daisy aan...wij hebben ook 4 jaar gehoord "je bent er teveel mee bezig" ja halloooo dat kan ook niet anders als je in de MMM zit!

Ik heb geluk gehad dat ik uiteindelijk zwanger ben geraakt, maar wel met ICSI en er dus wel bewust mee bezig zijn. Als je kinderwens zoooo groot is en je na jaren elke maand verdriet nog niet zwanger bent, geloof mij, dan wil je niet horen dat je er niet mee bezig moet zijn.

Vlientje jij hebt mazzel gehad dat je alsnog zomaar zwanger bent geraakt, maar de meesten van ons zijn minimaal al 2 jaar bezig...ik ben na 4 jaar zwanger geraakt en en er loopt hier een dame die al ruim 10 jaar bezig is...

Ik geloof je goede bedoelingen, maar denk niet dat ze op dit forum op de juiste plek geplaatst zijn..

gr Yosha

Ik zeg ook niet dat jullie er teveel mee bezig zijn.... ik weet zelf hoe het is om meer dan een jaar te proberen kinderen te krijgen en wat dat emotioneel met je doet.
Idd de ene is gezegend met de zwangerschappen en de andere doet er jaren over!
Ik wil alleen maar zeggen dat ik met jullie meedenk en duim dat jullie uiteindelijk zwanger kunnen raken.....het waren/zijn idd alleen maar goeie bedoelingen en niet om te zeggen of kritiek te leveren dat jullie er teveel mee bezig zijn maar puur om ff een hart onder te riem te steken!!

ha,

hier een moeder van inmiddels 3 kids maar kan nog steeds boos worden en gekwetst voelen om je verhaal, het is zo'n standaard verhaal
Het duurde bij ons 4 jr voor onze eerste geboren werd. Ben 2x voor die tijd zwanger geweest maar kreeg een mk. Duurde elke keer meer dan een jaar dat ik zwanger was. Bij de gyn gelopen, pregnyl gespoten op het punt gestaan om met IUI te beginnen.
In die tijd hebben we met vrienden besloten naar Kenia te gaan. Als ik zwanger was kon dit niet doorgaan ivm malariapillen.
In het half jaar tussen de boeking en vakantie nergens op gelet maar ook niet veilig gevreeen, want bij een zwangerschap ging die leuke vakantie gewoon niet door.
Uiteindelijk pas een jaar na de vakantie zwanger geraakt dus dat half jaar heeft bij ons echt niet geholpen.
In elk geval iedereen veel sterkte en ik hoop dat er ook wondertje(s) voor jullie komen

Moeder van 3 kids, 4 jr, 3jr, en 3 mnd

Terug
Bovenaan