wenig drinken

hallo
mijn zonntje wordt 10 dec 5 maanden, een week terug is mijn zoontje heel slecht gaan drinken, hij drinkt normaal 180cc 4x en da laaste fles met pap maar nu 100cc/60cc/ maar dat komt ook omdat hij een beetje verkoude is maar dan moet hij toch wel goed drinken, hij slaapt voor geen meter vooral de nachten, heeft iemand dit ook mee gemaakt wat kan ik doen
groetjes coby
 
Misschien heeft hij last van doorkomende tandjes?
Dentalin van Lucofit op zijn tandvlees smeren helpt erg goed. Tenminste daar heb ik goede ervaringen mee bij mijn 2 knullen.
succes en groetjes van Suzanne
 
Hoi Coby,

Als hij zo weinig drinkt op zijn vaste tijden zou ik gewoon proberen wat extra tussendoor te geven (als hij dat doet tenminste), dat geeft jou ook wat rust.

Ik weet niet hoeveel weken hij precies is, maar kan het zijn dat hij in een 'sprongetje'zit? In het boekje Oei ik groei vertellen ze daarover, en slecht eten en slapen zijn onderdeel daarvan. Ken je het boekje? Anders moet je zeker eens stiekem lezen in de winkel ofzo. Ik geloof dat ze rond twaalf weken een sprong maken en daarna weer rond 19 weken. In de tijd ervoor hebben ze zo'n hangerige periode.

Succes, hopelijk is het snel weer over!

Groetjes,
Dionne
 
Hallo coby,
Onze dochter is ruim 5 maanden en heeft precies hetzelfde. Het schijnt inderdaad een hangperiode te zijn. Ik probeer zo veel mogelijk tussendoor ook wat te drinken te geven. Soms water, dan is haar keel niet zo droog. Als ik echt een fles voeding probeer drukt ze de speen weer naar buiten. Ik merk nu na 3 weken wel weer verbetering. Ze drinkt nu weer 100 ml per keer. (normaal 200 ml). Als kinderen geen hoge koorts hebben is minder drinken niet zo'n probleem. Bij koorts moet je wel goed opletten.
Succes.
 
Terug
Bovenaan