Wennen aan de fles, hoe doe je dit?

Hoi allemaal,

Vinnie drinkt goed bij mij, maar omdat ik donderdag op congres ben en mijn man de hele dag alleen voor hem zal zorgen, zijn we begonnen om Vinnie aan de fles te laten wennen.

Het kolven, wat nieuw is voor mij, gaat snel en goed, maar Vinnie de fles geven, is nog niet zo'n succes. Ik leg hem eerst aan de borst en als hij rustig is, probeer ik hem te voeden met de afgekolfde melk. Dit is nog niet zo'n succes. Hij heeft direct in de gaten dat dit anders is en begint te huilen (soms wordt hij helemaal hysterisch en dan houd ik er meteen mee op). Ik heb nu mijn derde flesje geprobeerd en uit deze (van Avent) heeft hijn gister voor het eerst een paar slokken gedronken. Ik houd het nu bij deze fles, maar hoe zorg ik ervoor dat hij hieraan went en een hele voeding uit de fles kan drinken? Is dit een kwestie van tijd en geduld?

Hebben jullie hier ervaring mee? Alle advies is welkom, alvast bedankt.

Groetjes

Het beste is hem de fles door iemand anders te laten geven, om hem te laten wennen jij ruikt namelijk naar eten en hij begrijpt er niks van als hij eenmaal goed uit de fles drinkt kun jij het ook geven. Enom hem te laten wennen zijn 1 of 2 flesjes op een dag goed. Op advies van het ziekenhuis gebruik ik de dr. Brown fles hier krijgt ze weinig lucht binnen en blijven de voedingsstoffen in borstvoeding het beste behouden. Ik gebruik de preemie speen die heeft het kleinste gaatje sinds dien gaat het hier goed. Volgens mij is dr brown amerikaans en kun je die bij jullie ook gewoon kopen.
Hopenlijk heb je er wat aan.

Liefs flowergirl

Ja iemand anders de fles laten geven en zelf even naar een andere kamer gaan, zodat hij jou niet ruikt. Mijn zoontje wilde eerst ook niet pakken. Maar op deze manier was het gelukt. En na een paar keer kon ik hem ook prima de fles geven, maar in het begin vond ik het eerlijkgezegd ook wel fijn dat ik niet de enige was die een voeding moest geven

Terug
Bovenaan