wennen aan fles, overgang van borst

Mijn zoontje Jonas is nu 3 maanden en zit op 6 voedingen per etmaal. Hij  moet langzaamaan gaan wennen aan de fles. Dat gaat nogal moeizaam tot nu toe. Met veel geduld heeft hij de laatste 3 dagen er steeds 1 geaccepteerd met deels moedermelk en deels poedermelk. Soms duurt het wel een half uur voordat hij de fles 'pakt'.  Ik weet niet precies wat de oorzaak is van  zijn weerzin. Soms denk ik dat hij  de plastic speen niet wil, en soms  denk ik weer dat het aan de melk ligt.  Over drie weken moet ik weer werken en moet hij dus overdag iig goed drinken. Wie heeft tips over hoe ik dit verder moet aanpakken?
Moet ik de komende week proberen om bv 2 voedingen te vervangen? Of doorgaan met 1 per dag totdat dat soepel gaat? Wat is wijsheid??

Hoi,

Ken het probleem, maar hoefde gelukkig niet te gaan werken.
Hoorde van me nicht dat het handig is om niet zelf de fles te geven, je kindje associeerd jou met de borst. En het is beter om te beginnen met alleen bv in de fles, je kan als je kindje eenmaal de fles pakt langzaam over gaan van bv naar kv. Je kan ook nog de speen insmeren met bv en ze vinden het interesant als je zilverfolie om de fles doet dan kijken ze daar naar en gaan automatisch drinken (kan, hoeft niet natuurlijk).

Heel veel succes, hou me op de hoogte

Groetjes Sylvia mama van Liselotte 4 jaar en Daniël 10 mnd

Hoi,
je kindje weet gewoonweg niet hoe ie uit de fles moet drinken, aan de borst is een heel andere techniek dan de borst!
Je kunt elke dag twee momenten inlassen waarop je 20 cc mm of een beetje kv in een flesje doet en dat probeert te  geven, maar tussen de voedingen door, zodat de gewone voedingen niet gefrustreerd raken.
Als dit aanslaat, dan kun je eens een voeding vervangen  door de fles. En ik zou ook gewoon dan eerst een hele bv voeding in t flesje doen, want bv smaakt vertrouwd en misschien accepteert je kindje dat dan eerder.

Het komt wel goed, maar het kost tijd.

Succes!  

Hallo,

Ik kan je geen tips geven om je kindje aan de fles te laten wennen. Maar dit is wat mij werd verteld op de borstvoedingscursus:
Zij raden aan dat als de bv goed loopt, om dan vanaf de 3 weken al te beginnen met je baby 1 fles afgekolfde moedermelk te gaan geven. Dit is om zelf te wennen aan het kolven en je kindje went dan nog makkelijk aan het drinken uit een fles. Als je dan weer moet gaan werken heb je die stress in ieder geval niet, want dan drinkt je kindje net zo makkelijk uit de fles als aan de borst en loopt het kolven ook goed.
Bij mij is de bv uiteindelijk niet gelukt (is een lang verhaal, ga ik jullie nu niet mee lastig vallen), dus heb geen problemen gehad met de fles.

Groetjes,
mv Tijs

Terug
Bovenaan