wennen aan flesvoeding?

Hallo,

Ik ben aan het afbouwen met bv, hij kreeg voorheen 6 overdag 1 nacht bv voeding.Nu moet Jim volgens het cb 150 cc water + 5 scheppen. Hij weegt 5 kg en is morgen 5 wkn. Nu ik al aan het afbouwen ben, blijkt dat hij makkelijk om de 4 uur kan. Dus krijgt hij 5 voeding overdag 1 's nachts. Moet hij dan dezelfde hoeveelheid hebben.

Als de fles krijgt, drinkt hij het echt niet helemaal op. En heeft nog best moeite met de fles. Volgens mij heeft het meer met de flesvoeding (similac) te maken dan met het drinken uit een flesje want als hij drinkt dan gaat het goed.

Wie herkent dit? Snap natuurlijk ook dat hij aan andere voeding moet wennen, maar alle tips zijn welkom!

Groetjes Sandra

Hai Sandra,

Als je het volgende "rekensommetje" in gedachten houdt, heb je een richtlijn over hoeveel je kan maken. Je neemt de totale daghoeveelheid kv, die deel je door het aantal voedingen die je per dag geeft, dan heb je ongeveer de hoeveelheid die je in het flesje kan doen.

Best mogelijk dat jouw kleine nu iets langer tussen de voedingen laat, dat er per keer ook meer gedronken wordt dan voorheen... Maar maak je niet al te druk over de hoeveelheden, krijgt nog voldoende borstvoeding om alle voedingsstoffen binnen te krijgen. Het is geen kwestie van meden en persen. Je kan flesvoeding ook op verzoek geven, zolang je maar niet over de totale daghoeveelheid uitkomt.
Groetjes Nynke
Ervaringen delen met andere borstvoedende ouders doe ik op http://www.borstvoeden.net

Terug
Bovenaan