Wennen aan fruithapje.. Iemand tips?

Hoi mama's,

Kay krijgt sinds 2 dagen een fruithapje.. Teminste we zijn hem ermee aan het kennislaten maken want écht eten doet hij nog niet.
Hij slikt wel wat door, maar moet gewoon nog erg wennen aan de smaak etc waardoor er ook weer het een en ander naar buiten wordt geduwd met zijn tongetje.
Ik geef hem ook een tijd hetzelfde smaakje om te wennen.. Gewoon banaan

Op zich geen probleem, want elke keer lijkt hij het wat beter te snappen.
Alleen zit ik ook met een "schema" op de dag waar ook dit half potje fruit in de ochtend en een half potje fruit bij is ingepland. Maar omdat hij écht nog geen half potje eet per keer heeft hij snel genoeg toch trek in zijn fles en is 1,5 uur wachten weer te lang voor het ventje. Uiteraard speel ik wat met de tijd en lukt het wel..

Ik vroeg me af hoe lang moesten jullie kindjes wennen voordat ze écht aten?
Hoeveel tijd ervoor of erna geven jullie de fles dan?
Ik doe het nu ongeveer een uurtje voor zijn fles, langer houd hij het niet vol.

Iemand goede tips?

Bedankt!

Esmé mv kay

Esmeeke,

Wij geven ook Lotte sinds vorige week fruithap, maar een half potje hoeft volgens mij echt nog niet in het begin hoor. Ik gaf Lotte eerst maar een paar hapjes en dan meteen   de fles er achteraan. Ze dronk niet de hele fles leeg maar dat deed ze toch al niet met de fles van 10:00 's ochtends. Ik ga haar niet laten wachten.
Wij doen aan rust en regelmaat, ze gaat na elke voeding gewoon weer haar bedje in zodra ze begint te gapen dus 1,5 uur later pas de fles geven doe ik niet.
Ik heb haar de 1e week banaan gegeven en sinds gisteren peer, ik kan je vertellen dat ze peer meteen lekkerder vond dan banaan en geeft nu ook al aan dat ze nog een hapje wil. Ik gebruik de potjes van Olvarit kan je 48 uur bewaren als hij open is geweest.
Ik doe dus gewoon 2 dagen   met 1 potje en meestal gaat de helft daarvan dus de prullenbak in. Volgens mij gaat het nu nog meer om het idee dat ze ander voedsel krijgen dan dat ze het echt nodig hebben. De fles is dus naar mijn idee toch het belangrijkste en het hapje is gewoon mooi mee genomen.

Veel plezier en is inderdaad een kliederboel met handjes en alles.
Lilian mv Lotte nu 18 wkn

hoi esmee,
ook hier duurde het een aantal dagen maar ze snappen iedere dag beter wat nu de bedoeling is van dat hapje. chloë eet het nu ondertussen in een gang door op.
bij ons krijgt ze het fruithapje rond 11.00 uur en de fles tussen 12.30 en 13.00 uur.
ik zou ook gewoon de fles geven als kay honger heeft en dadelijk als hij meer eet van het fruithapje zal er ook vanzelf meer tijd tussen gaan zitten.

succes ermee.
groetjes pally

Hoi Esmee,

Hjerre hoefde bij mij helemaal niet te wennen aan een hapje. Hij at het alsof hij nog nooit iets anders had gedaan. Hij blijft zelfs redelijk schoon, want alles moet naar binnen en hij eet met gemak een potje leeg. Die holle bolle beer. Meestal geef ik hem een fruithapje om vier uur wanneer hij net wakker is. Na anderhalf tot twee uur wilt meneertje weer naar bed en dan geef ik hem voor het slapen gaan nog zijn flesje. Maar wanneer Hjerre het hapje niet echt zou lusten zou ik het flesje er gewoon bijna direct achteraan plakken.

Groetjes Hanneke

Dag andere mama's,

onze Tom vond de fruithapjes erg smerig aan z'n kleine drakensmoeltje te zien.. grin grin... wist niet dat hij al zoveel rimpels kon trekken... haha... nu doe ik het anders met oma's recept en hij vindt het helemaal superdepuper!!!!

2 babyligaatjes (vanaf 4mnd staat op de doos)
half sinasappeltje uitpersen
1 banaantje
klein scheutje roosvicee.... ff staafmixen... ennnnnn... SMULLEN MAAR....

Het babyligaatje schijnt de scherpte van het fruit wat te minderen; heb het geproefd en zelfs ik vond het lekker... haha...

Succes ermee!!!
Liefs,
Mama Tom

Bedankt voor jullie reacties!

kay at vandaag ook redelijk goed zijn fruithapje, vandaag op een heel klein beetje na 1 klein potje op! Ik doe inderdaad half half..

Ik had eerder Pally's schema aangehouden welke ik uit een ander topic had overgeschreven omdat dit aardig bij Kay's normale slaap/eet schema in de buurt kwam. Echter was het wat lastig door het niet écht eten van het hapje.
Het is bij kay gewoon heel moeilijk een fles langer te rekken dan 4 uur ondanks het potje fruit. Ik moet uiteindelijk toch die 21.00 uur proberen te halen met maar 4 flessen vanaf 07.00 uur.

Het gaat nu al écht goed met eten dus ben erg blij!

Maar nog zijn alle tips om wat te rekken met de fles welkom!

THX mama's!

Esmé mv Kay

mama tom
mmmm dat kreeg ik vroeger ook, heerlijk was het.
Zelfs toen ik al ouder was (jaar of 14) en ik wsa wat ziek, snotterig of verkouden, dan maakte mn moeder weer 'ligasmurrie' en dan knapte je helemaal op.

groetjes pauline mv Yoëll (3 mnd)

Terug
Bovenaan