Hoi mama's,
Kay krijgt sinds 2 dagen een fruithapje.. Teminste we zijn hem ermee aan het kennislaten maken want écht eten doet hij nog niet.
Hij slikt wel wat door, maar moet gewoon nog erg wennen aan de smaak etc waardoor er ook weer het een en ander naar buiten wordt geduwd met zijn tongetje.
Ik geef hem ook een tijd hetzelfde smaakje om te wennen.. Gewoon banaan
Op zich geen probleem, want elke keer lijkt hij het wat beter te snappen.
Alleen zit ik ook met een "schema" op de dag waar ook dit half potje fruit in de ochtend en een half potje fruit bij is ingepland. Maar omdat hij écht nog geen half potje eet per keer heeft hij snel genoeg toch trek in zijn fles en is 1,5 uur wachten weer te lang voor het ventje. Uiteraard speel ik wat met de tijd en lukt het wel..
Ik vroeg me af hoe lang moesten jullie kindjes wennen voordat ze écht aten?
Hoeveel tijd ervoor of erna geven jullie de fles dan?
Ik doe het nu ongeveer een uurtje voor zijn fles, langer houd hij het niet vol.
Iemand goede tips?
Bedankt!
Esmé mv kay
Kay krijgt sinds 2 dagen een fruithapje.. Teminste we zijn hem ermee aan het kennislaten maken want écht eten doet hij nog niet.
Hij slikt wel wat door, maar moet gewoon nog erg wennen aan de smaak etc waardoor er ook weer het een en ander naar buiten wordt geduwd met zijn tongetje.
Ik geef hem ook een tijd hetzelfde smaakje om te wennen.. Gewoon banaan
Op zich geen probleem, want elke keer lijkt hij het wat beter te snappen.
Alleen zit ik ook met een "schema" op de dag waar ook dit half potje fruit in de ochtend en een half potje fruit bij is ingepland. Maar omdat hij écht nog geen half potje eet per keer heeft hij snel genoeg toch trek in zijn fles en is 1,5 uur wachten weer te lang voor het ventje. Uiteraard speel ik wat met de tijd en lukt het wel..
Ik vroeg me af hoe lang moesten jullie kindjes wennen voordat ze écht aten?
Hoeveel tijd ervoor of erna geven jullie de fles dan?
Ik doe het nu ongeveer een uurtje voor zijn fles, langer houd hij het niet vol.
Iemand goede tips?
Bedankt!
Esmé mv kay