wennen aan hupy-allergene voeding?

Hallo,



Ik ben aan het proberen om van BV over te gaan op flesvoeding. Omdat
Jorick erg last heeft gehad van uitslag denkt het CB aan
koemelk-allergie en zijn we dus begonnen met hypo-allergene voeding
(Nutrilon Pepti), helaas krijst meneer de hele boel bij elkaar en
weigert hij de flesvoeding. Ben nu 4 dagen bezig de een na laatste
voeding als fles te geven, maar dit werkt dus niet... volgens mij vindt
hij het echt vies ( smaakt natuurlijk ook heel erg anders dan BV...)
maar ik wil toch echt stoppen met BV ivm werken enzo.. BEn ook nog eens
erg aan het zoeken naar de juiste speen, maar vlgs. mij moet hij die
kunnen pakken (gebruik 3 standen speen van bibi)



Hoe moet ik dit nu verder aanpakken? Hopelijk hebben jullie ervaring hiermee...

 
hallo,
ik heb niet zoveel ervaring met het overgaan van bv naar de fles maar misschien heb je er toch wat aan.
Ik heb vanaf het begin naast de bv ook flesvoeding gegeven en heb hiervoor de aventflessen gebruikt. Dit werkte prima en ons zoontje heeft ook geen last gehad van tepel-speen verwarring. Als ik de beschrijving mag geleoven dan komen de spenen qua gevoel erg dicht in de buurt van een tepel waardoor de overgang misschien wat makkelijker wordt. Nadeel is wel dat de flessen en spenen wat prijzig zijn.
Misschien kun je eerst ook nog proberen om de bv te kolven en dit in een flesje te geven. Dan went hij eerst aan de fles.
Ik weet niet of je borst- en flesvoeding kunt mengen maar anders zou je ook nog kunnen proberen om bij de afgekolfde bv een schepje pepti te doen waardoor je kindje langzaam aan de definitieve flesvoeding went. Dit zou je eens na kunnen vragen op het cb.
In elk geval wens ik je er veel succes mee.
Groetjes
 
Hoi,