wennen aan hupy-allergene voeding?

Hallo,



Ik ben aan het proberen om van BV over te gaan op flesvoeding. Omdat
Jorick erg last heeft gehad van uitslag denkt het CB aan
koemelk-allergie en zijn we dus begonnen met hypo-allergene voeding
(Nutrilon Pepti), helaas krijst meneer de hele boel bij elkaar en
weigert hij de flesvoeding. Ben nu 4 dagen bezig de een na laatste
voeding als fles te geven, maar dit werkt dus niet... volgens mij vindt
hij het echt vies ( smaakt natuurlijk ook heel erg anders dan BV...)
maar ik wil toch echt stoppen met BV ivm werken enzo.. BEn ook nog eens
erg aan het zoeken naar de juiste speen, maar vlgs. mij moet hij die
kunnen pakken (gebruik 3 standen speen van bibi)



Hoe moet ik dit nu verder aanpakken? Hopelijk hebben jullie ervaring hiermee...

 
hallo,
ik heb niet zoveel ervaring met het overgaan van bv naar de fles maar misschien heb je er toch wat aan.
Ik heb vanaf het begin naast de bv ook flesvoeding gegeven en heb hiervoor de aventflessen gebruikt. Dit werkte prima en ons zoontje heeft ook geen last gehad van tepel-speen verwarring. Als ik de beschrijving mag geleoven dan komen de spenen qua gevoel erg dicht in de buurt van een tepel waardoor de overgang misschien wat makkelijker wordt. Nadeel is wel dat de flessen en spenen wat prijzig zijn.
Misschien kun je eerst ook nog proberen om de bv te kolven en dit in een flesje te geven. Dan went hij eerst aan de fles.
Ik weet niet of je borst- en flesvoeding kunt mengen maar anders zou je ook nog kunnen proberen om bij de afgekolfde bv een schepje pepti te doen waardoor je kindje langzaam aan de definitieve flesvoeding went. Dit zou je eens na kunnen vragen op het cb.
In elk geval wens ik je er veel succes mee.
Groetjes
 
Hoi,

Hier hadden we het zelfde probleem. Mijn dochtertje heeft een koemelkeiwitallergie en ik gaf ook bv. Heb toen het dieet gevolgt omdat (dat is mijn mening) ik bv beter vind dan kv. maar toen mijn dochtertje een dubbele oor en een keelontsteking had en weigerde om ook maar iets te drinken het ik met 6 maanden de pepti geprobeerd dat was een ramp. Ze weigerde het.
Daarna weer terug naar bv en wonder boven wonder is het weer helemaal op peil gekomen. Maar daar ging het niet over. Maar hier vond ze het dus ook smerig.

Het flesje is zo wie zo al wennen voor ze. Waar je wel op moet letten is dat het gat klein is. Bij de borst moeten ze heel hard zuigen willen ze er wat uit krijgen en bij een fles is dat al een stuk minder vaak is een 1,2,3 speen qua gat vrij groot misschien dat het te snel gaat.
Mijn dochtertje heeft tot ze over ging naar een tuitbeker uit een 1 soms 2 speen gedronken dus het kleinste wat er was

Verder hoor ik idd vaak positieve verhalen over de avent maar of dat werkelijk werkt dor de maat enz durf ik niet te zeggen.
Blijven aanbieden is denk ik de enige oplossing misschien kan je het met mengen met bv?

Groetjes
 
Terug
Bovenaan