wennen aan nachtvoeding? Doorslapen?

Het blijft me bezig houden.......aarrrggghh dat verrekte doorslapen wat nog steeds niet gebeurd.

We moeten hem (nu bij 10 weken) wakker maken voor zijn voeding van 23.00 en daarna komt hij om 2,3 of 4 uur.
Hij wordt dan wakker en ligt een beetje te mekkeren....keihard schreeuwen doet ie niet.
Afhankelijk van onze gemoedtoestand geven we een speentje/ aai over zijn bol of de borst.
Als ik hem de borst geef (hetzij meteen, hetzij   na een uurtje rekken met speen) drinkt hij eigenlijk vrij weinig +/- 10 minuten en valt dan weer in slaap.

Nu krijg ik dus een beetje het idee dat het meer om de aandacht gaat en even lekker aan mama's tiet hangen, dan dat ie echt schreeuwende honger heeft.

Wat kan ik dan het beste doen?
Ik ben namelijk zo bang dat ie nu aan de nachtvoeding aan het wennen is en dat is nou ook weer niet de bedoeling (ik wil er zo graag vanaf!!).

Ik gaf Lukas ook altijd een speentje. Eerst kwam hij standaard rond drie uur. later rond een uur of vier en tegenwoordig vaak rond een uur of vijf. Door vaak op te staan en vaak een speentje te geven wist ik het altijd te rekken tot zes uur. Maar ik kwam weinig aan nachtrust toe. Nu komt hij meestal tussen half vijf en vijf. Vind ik nog net wat te vroeg, ik geef hem liever om zes uur (moet volgende week alweer werken en dit is het tijdstip dat ik zelf opsta). Wat ik nu al een paar nachten doe is hem maximaal twee keer een speentje geven en daarna maar laten huilen. Ik hoor aan zijn huiltje wel of het menis is is of niet. Na wat korte huiltjes valt hij toch weer in slaap en komt hij pas rond half zeven, zeven uur. Blijkbaar is het dus niet echt honger hebben, anders zou het niet werken.

Ach je probeert toch wat. Uiteindelijk doen ze wat ze zelf willen! Lukas is nu trouwens ruim tien weken.

Annemieke

hoi hoi,

Ik heb Mexx nooit wakker gemaakt voor de laatste voeding, want mijn mening is dat je dan aanleert om te  drinken wanneer je geen honger hebt dus ook 's nachts.
Ik denk dat je moet doen wat jezelf prettig vind, als je meer rust hebt als je hem gewoon ff 10 minuten laat drinken waarom niet? Als hij dan na 3 weken nog steeds komt kan je altijd het gevecht nog aan. Maar als je die voeding perse eraf wilt dan zal je ff door moeten zetten en het gevecht aan moeten gaan met de speen.
Niemand kan bepalen waar jij je het prettigst bij voelt.
succes in ieder geval.

groetjes Wendy

Ik kan hem natuurlijk ook een keerje laten slapen...kijken hoe laat ie dan komt.
Wij hebben het idee dat hij al eerder aan zijn nacht begint, omdat ie rond 18.00 naar bed gaat en dan ook echt diep slaapt. In tegenstelling tot sommige kindjes die tot 21.00 a 22.00 uur wakker zijn en dan de hele nacht doorslapen.

Ga het wel proberen, maar ben bang dat ie dan alsnog midden in de nacht komt en we vervolgens nog tijden aan een nachtvoeding vast zitten ipv een voeding om 23.00 uur.

Maar er zit wel iets in dat ze dan aanleren om te drinken wanneer ze geen honger hebben.

Nou ja, het blijft uitproberen (en volhouden)

Thanks!

Hoi,

Yari word rond 23.00 uur vaak zelf wakker.
Hij is nu 13 weken en slaapt sinds vorige week vrijdag door.
Ik dacht ook dat er geen einde aan zou komen en maar ineens..............
had hij het door dat mama het ook lekker vind om de hele nacht te slapen.
Vaak moet ik er rond 5 uur uit om ff zijn speen te geven en dan word hij rond 7 uur
wakker, mooie tijd toch ???

Enne, doen waar je zelf lekker en fijn bij voelt, om elke 15 minuten eruit te moeten voor je speen is ook niet goed voor jezelf. Je slaapt dan immers maar een paar uurtjes.

Succes ermee !!

Groetjes Marina.

Terug
Bovenaan