wennen aan nutrilon nr 2?

A

Anoniem

Guest
Hoi,hoi,

Ik ben Sonja en mama van Evi sinds 6 januari. Ik wil bij jullie mijn vraag neerleggen omdat er bij de voorjaar mama's nog niet zoveel kindjes 6 maanden zijn.
Sinds het weekend ben ik overgestapt op nutrilon 2 en sinds een aantal weken eet ze goed groenten en fruit.
Het lijkt wel of ze de melk minder lekker vindt. Maar nu wordt de ontlasting ook steeds harder (was eigenlijk nooit geen probleem).
Komt dit door de melk of toch misschien door dat ze meer ander eten krijgt. Ben eigenlijk bang dat ze er straks steeds meer moeite mee gaat krijgen.
Hebben jullie hier ervaring mee en misschien tips?

alvast bedankt,

groetjes Sonja

hoi sonja,

mijn zoontje heeft alleen in het begin moeite gehad met de ontlasting, ik gebruik wel nutrilon omneo, toen wij over gingen op nr.2 hebben we eigenlijk geen problemen ondervonden, waar ik wel erg op let qua bijvoeding is, dat als hij bijvoorbeeld een banaan heeft gehad wat dus stopt, dat hij dan qua avondeten bv. bruine bonen krijgt, en ik weet niet of je dat al doet, maar wat extra water in fles is ook beter als ze harde ontlasting hebben, dus per fles ong. 20 cc extra water,
succes ermee!

groetjes susanne

Hoi Sonja,

Toen wij overstapten van friso 1 naar friso 2 had Heather heel veel moeite met het leegdrinken van de flesjes. Je kon echt merken dat het een stuk 'zwaarder' was en daar had ze wel wat moeite mee. Na een week of twee was ze er helemaal aan gewend en dronk ze haar flesjes weer leeg.

Ik kan me eigenlijk niet herinneren of ze er slechter door ging poepen, maar je kan natuurlijk altijd wat water/thee/diksap geven voor extra vocht.

Groetjes, KT

Hoi. Wij hebben ook de omneo en ik heb geen verschil gemerkt met 1 of 2.
Wel merkte ik dat de ontlasting wat harder werd toen we met groenten en fruit begonnen. Nu is dat weer over hoor,het is nu normaal.

Groetjes Mikkie.

Hoi,

Ook hier geen probs ermee gehad, het is idd iets zwaarder maar de ontlasting is niet erdoor veranderd,

Groetjes Debby mv B'Elanna

Terug
Bovenaan