wennen hoor met 2 kinderen.

Hoi moeders,

Nou ik kreeg gister de vuurdoop: voor het eerst de hele dag alleen met Merel en Thomas.
Manlief is weer fulltime aan het werk.
Wat een dag!!!
Thomas was de hele dag huilerig en wilde maar niet slapen.
Merel besloot dat ze smiddags ook niet wilde slapen en haalde op haar kamer kattekwaad uit, wat ze daarna voortzette beneden.
Conclussie: ik heb de hele dag tussen 2 kinderen heen en weer gerend.
Dat is toch wel echt wennen hoor..ik was bekaf gisteravond.

Vanmorgen was Merel erg lief, en Thomas wilde nu wel slapen tussendoor.
Nu kon ik eindelijk de aandacht verdelen, zo kan het dus ook!!! hahahaha.

Ik hoop dat we snel het ritme gevonden hebben..

Nog tips van moeders met 2 kids? hihihihi.

Verder gaat het goed met Thomas, hij is alleen wel wat verkouden nu, kleine snottebel.
Hij heeft uitslag gehad op zijn wangen maar dat is nu bijna weg gelukkig (waarschijnlijk al babypuistjes, zijn we daar ook vanaf(meestal komen die met 5 weken))

Elise mv Merel en Thomas

Haha, wat herkenbaar !! Rennen tussen 2 kindjes.. en ik kan je vertellen dat je dat blijft doen.... Maar wel lekker dat je vandaag weer een beetje regelmaat krijgt.

Groetjes Jolanda

Hoi Elise,

Hier een lotgenoot hoor, ik vond het in het begin ook zo wennen! En Mare wilde ook niet goed slapen overdag, dus de eerste weken waren loodzwaar. Tot we ze op een strak regime van ritme hebben gezet ging het stukken beter. Nu liggen de dames vaak tussen 1 en 3 tegelijk op bed en heb ik het heerlijk rustig! Het komt goed hoor!
Gewoon lekker genieten want voor je het weet, zit je verlof erop (snik snik...ik moet maandag weer werken...weer een nieuwe fase).

Groetjes,
Patty mv Nynke en Mare (12 weken)

Hihihi, ja met twee kindjes is het toch even weer meer organiseren dan met één. Ik zeg altijd: "Met één kind is het leven nog zo gemakkelijk, met 2 of meer wordt het pas echt!

Maar geloof me, dat ritme heb je zo te pakken hoor. Succes ermee!!

Groetjes Fonske

Hey!

Ik herken het ook wel hoor! Thomas besloot waar de kraamhulp bij was nooit geen middagslaapje meer te doen... Daar gingen mijn ideeen van alledrie even bijtanken tussen de middag! Ik heb op dat moment echt vreselijk staan janken bij de kraamhulp, en Thomas? Die heeft vanaf die week nooit geen middagslaapje meer gedaan!
Ik weet nog wel dat ik vreselijk opzag tegen de ochtend, wat als de een wakker word en ik bezig ben met de ander? Het gebeurde zelden eigenlijk...   Wat ik echt vreselijk vond en nog steeds soms. De deur uit gaan met 2 kids! Allemachtig, voor je ze in jasjes en schoentjes en autostoeltjes hebt is de lust om iets te ondernemen eigenlijk al verdwenen, hahaha!
Ach, wat de dames boven mij ook al zeiden: ritme komt vanzelf, en anders niet! ( hier in huize Meijering is het altijd chaos troef... ook goed! whahahah!)
Kus voor die mooie man van je, wat een lieverd!

Liefs, marieke

Herkenbaar, zeker van de eerste weken. Maar het wordt echt beter, hier tenminste ;)
Bo had in het begin ook niet echt een schema, totdat ik merkte dat dat dus niet werkt als je nog een kindje hebt rondlopen, dus ben ik hem toch wat strakker geworden hahaha.
Nu weet ik al niet eens meer hoe het was met één kindje! En straks hebben we drie kleine bengels...... help! Komt ook gewoon weer goed.
En wat Marieke zegt herken ik ook.... Heb je ze net in de duowagen zitten, poept Bo of moet Skip ineens plassen grrrrrrr. En het duurde al zo'n tijd voordat ze erin zaten hahaha, al die kleertjes, jassen, dassen... Maar we gaan een betere tijd tegemoet, lekker in korte broek en T-shirtje...
Succes!
Groetjes, Noor mv Skip, Bo en ?

ZOOO herkenbaar! En nu 8 maanden later weet ik niet beter! Na een paar maandjes probeerde ik de voedingen zo te regelen dat ze allebei tussen de middag gelijk in bed lagen en dat betekent ook rust voor jezelf! (oftewel strijken, wassen, schoonmaken, maar ook lekker eventjes koffie drinken en tv kijken). En het wordt alsmaar makkelijker, nu hier ook de regelmaat erin zit neem ik Meike ook overal mee naar toe en als ze slaapt ga ik met Tessa ook lekker buiten spelen. Wacht maar tot het zomer wordt, dan lig jij lekker in je tuintje, terwijl die kids lekker zich vermaken buiten!

LIsenka mv Tessa en Meike

hahaha

ja ik dacht ook dat een 2de makkelijk meeging in het ritme want tja. met de 1ste is het makkelijk en je weet nu wat je moet doen hahaha. ook ik kwam deels van een koude kermis thuis. Janneke is anders als Daniëlle. beweeglijker en ze heeft mider slaap nodig dan Daniëlle. Sinds begin deze maand toch bij Janneke ook druk met regelmaat en ritme. was er doordat je ook met Daniëlle bezig bent een beetje op de achtergrond geraakt en ik heb sinds vorige week zowaar een soort van schema erin zitten. ook mezelf verplicht om het huishouden eens flink aan te pakken en bij te houden door elke ochtend even te stofzuigen en dweilen (moet ook wel met een tijgerende baby die alles in de mond steekt) en op te ruimen. de meiden houden zichzelf dan bezig. Janneke gat soms de box in en Daniëlle vind he dan leuk om er ook bij te zitten. hahaha mooi dan kan ik even door hihi.
het wordt uiteindelijk makkelijker en dan vind je opeens tussen de middag even een paar uurtjes voor jezelf.

groetjes Veronique mv Daniëlle en Janneke

Terug
Bovenaan