Wennen op de kinderopvang

Hanna is gister en vandaag twee keer een half dagje aan het wennen op de créche. Gister was ze wel wat van slag. Ze had in de box geslapen en in de schommelstoel, maar met al die geluidjes om haar heen is dat niet echt rustig. Ze heeft gekletst en gelachen met de juffen. Ze heeft genoeg gedronken en ook nog even in een echt bedje geslapen. Maar al met al waren ze helemaal onder de indruk van mn mooie dochter. Thuis was ze moe, heeeeel moe. Tijdens het slapen nog een scheeuw en een huiltje en later op de middag eigenlijk te moe om te drinken of te spelen.

Ik ga ondertussen natuurlijk niet nagelbijtend wachten tot ze weer thuis komt, ben lekker wezen shoppen. En vandaag nog even naar de kapper en een babyschaal kopen voor mn fietskar want met maxicosi vind ik toch onhandig.

Hoe gaat het bij jullie eerste dagen op de opvang?

Spannend hoor!
Je heb helemaal gelijk dat je niet thuis blijft zitten lekker van genieten...
Olivia gaat naar haar Oma's zal binnenkort ook maar beginnen met wennen...

Pepijn is nu 2x bij oma geweest, heb nu al 2x gewerkt. En hij heeft oma lekker laten lopen zeg whahaha.
Oma kan niet zo goed tegen huilende babies, terwijl Pepijn echt ff moet huilen voordat hij in slaap valt. Hahahaha..... Arme oma....

Maar het is voor de rest goed gegaan hoor.
In mei gaat hij ook 1 dag naar de opvang, zal mij benieuwen. Nu op donderdag nog lekker bij mama alle aandacht voor hem alleen hihi

Liefs

Ja je moet ook ff lekker iets leuks gaan doen dan hoor! Ik ga lekker naar de spoprtschool als luuk moet wennen! Of ff flinke boodschappen doen met de auto haha...
Wij hebben 14 maart de intake dus zal erna wel wendata krijgen.

Kan me voorstellen dat ze moe was ja als ze op de groep geslapen heeft.
Is het een gemengde groep kwa leeftijden of alleen baby's?

Hoe bevalt het werken je weer Reneke? Wel lekker of liever thuis? ;)

Bij ons zit ze samen met haar grote broer op de groep van de leeftijd 0-2,5 jaar. Het is echt een verticale groep met kinderen van alle leeftijden (tussen 0 en 2,5 dan).Thomas gaat per 1 juli naar de peutergroep (2,5 tot 4 jaar).

Dat ze er geslapen heeft vond ik wel goed, gister ook al gewoon 2 uur op de groep in de box. Die boxen zijn wel 1 meter boven de grond dus de andere kinderen kunnen er niet bij.

Sylvan gaat alweer een poosje naar de creche. Ik ben zelf afgelopen week weer begonnen met werken. Sylvan gaat naar de creche waar zijn oudere broer ook heen is geweest. Ze hebben elkaar afgelost. En het gaat hartstikke goed. Hij lacht veel, slaapt veel en heeft nu al alle harten gestolen van de leidsters. Na de eerste keer wennen was hij wel wat uit zijn ritme. 's Nachts was hij erg onrustig. Maar nu gaat het erg goed. Ik heb er ook veel minder moeite mee dan ik had bij mijn eerste. Het wegbrengen gaat een stuk makkelijker. Herkennen andere moeders dit ook?

@Missm, nou het werken was erg leuk, maar ik was dolgelukkig toen ik mn kiddies weer zag. En vooral Pepijn had echt behoefte aan mama knuffelen hihi.
Het is lekker ertussenuit te zijn, maar liever nog ben ik lekker bij de kids hoor.
Eerste keer wegbrengen (we gingen samen naar de film) had ik er echt moeite mee. Halverwege film wilde ik naar huis. Nu heb ik er minder moeite mee en hebben ze samen al ge-logeert.... (hoe schrijf je dat?)

Liefs

Niek gaat volgende week donderdag een half dagje wennen en dan de donderdag daarna voor het eerst 'echt'. Hij komt bij zijn broer op de groep, ze hebben verticale groepen. De juffen zijn helemaal fantastisch, dus ik zal Niek met een gerust gevoel achter laten. Bij Coen heb ik het trouwens ook nooit moeilijk gevonden, gek eigenlijk?!

Terug
Bovenaan