Wennen op kdv

Hoi meiden,
Woensdagochtend en Vrijdagmiddag heeft Bram elk 3 uurtjes gewend op het kdv. Het kwam elke keer zo uit dat ie daar een fles moest. Maar hij wil daar dus totaal niet drinken ! Zij zeggen dat hij de fles niet pakt en dat de speen dus niet goed is, maar het grappige is, is dat dat exact de fles is die ik thuis ook gebruikt heb. Er moet dus iets anders zijn. Het lijkt me niet dat ie er niet tegen kan dat iemand de fles geeft, want dat gebeurt wel vaker. Ik moet  a.s. dinsdag weer aan het werk, maar woensdag gaat ie dan voor het eerst een hele dag naar het kdv. Ik hoop dat ie dan wel drinkt !! Ik maakt me toch wel een beetje zorgen ....
Hoe denken jullie hierover ?
Groetjes,
Sas

Hoi. Tja het lijkt mij ook dat het dan niet aan de fles ligt. Misschien vind hij de persoon niet leuk,moeten ze proberen of het wel lukt als het iemand anders doet. Misschien kun je nu alvast zelf proberen om de fles door iemand anders te laten geven,kan hij alvast wennen aan een ander gezicht boven zijn fles. Het is iid wel lastig lijkt mij. Teun maakt het niet uit wie zijn fles geeft als hij maar eten krijgt!
Succes!! Laat je nog weten hoe het is gegaan?
Groetjes Mikkie.

hoi
ik denk dat ie gewoon even aan de omgeving moet wennen.er heerst natuurlijk een hele andere sfeer dan thuis of in een ander huis.
ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt,maar t komt vast goed.
groetjes kari

Hoi,
Zou het kunnen dat hij teveel word afgeleid door alles om hem heen?
Er is natuurlijk veel te zien en te horen..
Misschien eens vragen of ze hem ergens apart de fles kunnen geven totdat hij wat meer gewend is?
Ik weet uit eigen ervaring dat dit wel eens kan werken, en als ze een beetje flexibel zijn naar jullie toe, zullen ze dat ook zeker willen proberen.
Vergeet niet dat het voor de leidsters ook heel vervelend is als een kindje niet drinkt.
Moeten jullie zelf voeding meegeven?
Of geef je borstvoeding mee?
Misschien wat extra meegeven dan ook, omdat ze het niet over en over kunnen blijven opwarmen..
Gewoon een tip, ik werk zelf ook op kdv nl, al 15 jaar..weet er dus wel een en ander van..
Groet R, mama van twee kids en we verwachten in juli de derde..

Hoi,

Wat je misschien ook kunt proberen om een doek(je)
bijv een katoenen luier een poos bij je houden onder je kleding zodat jou geur eraan zit.
op het kdv kan degene die de fles geeft deze doek over de schouders leggen zodat de kleine denkt dat je dicht bij hem bent.
omdat de omgeving en de mensen al vreemd zijn, is het wel lekker voor hem om jouw geur dichtbij te hebben zodat het net is of je er bij bent.
dit kan soms wel eens helpen.
(ik werk al ruim 7 jaar  op een kdv)
ik hoop dat je er iets mee kunt
groetjes mamsie

Terug
Bovenaan