Wens voor 2e kindje

Steyn wordt volgende maand 2 jaar en ik zou toch zo graag een 2e kindje willen he. Een broertje of zusje voor hem, ik zou het geweldig vinden. Maar mijn   man praat nog zo erg in de toekomst, over OOIT. Hij is ook "bang" dat het financieel niet mogelijk is. Op zijn werk loopt het niet zo soepeltjes allemaal, wat ook mee speelt, maar aan de andere kant denk ik....als we moeten wachten totdat hij een vaste baan vindt, zijn we misschien wel 4 jaar verder ofzo. Dus moet ik hem een beetje bewerken, denk ik. Maar hoe?
Waren jullie mannen ook zulke twijfelaars bij een 2e kindje of wilden ze er meteen voor gaan?

Groetjes,
Mir.

Ik zou ook een tweede kindje willen. Het liefst had ik ze dicht op elkaar, maar dat gaat nu niet meer lukken. Anne wordt volgende maand 2, dus er zou dan al een flink gat tussen zitten.
Mijn vriend vind 1 wel genoeg, terwijl ik dat dus echt niet vind. Ik heb echt het gevoel of ik iets mis in mijn leven. Helaas denkt hij daar anders over. De ene keer heeft hij het trouwens over nooit en de andere keer dan doet ie weer twijfelachtig. Gek word ik er van!
Ik hoop echt dat ie snel van gedachte verandert en dat ie ook heel graag een tweede wil. Zelf heb ik het plaatje al helemaal voor me. Een mooi kamertje, leuke toebehoren, de kleding die het volgende kindje dan aan kan enz. Het lijkt mij allemaal helemaal geweldig.
Ik heb het me ook weleens afgevraagd of ik iets verkeerd doe. Ligt het aan mij? Doe ik niet genoeg voor mijn kind? Waarom wil hij geen tweede meer?
Financieel gezien moet het denk ik wel lukken, ookal heb ik geen vaste baan. Maar ik vind mijn geluk belangrijker dan de financieen, ookal wil ik natuurlijk ook geen schulden opbouwen.

Hoi!

Billy wordt volgende week ook 2.  Ioannis in feb.4 en kleine Domenikos de 3de dec, 3mnd. Hartstikke leuk 3 boefjes maar ook hartstikke druk 3 kleine boefjes...
Nix zwaar gepland maar ook nix tegengehouden. Als mensen zeggen de 4de wordt een meisje moet ik lachen, ik ben zo tevreden en heb een volledige hysterectomie moeten ondergaan dus er kan geen 4de komen...

groetjes, Priscilla

Ha Mir,

Ook hier iemand met een wens voor een tweede kindje met het grote verschil dat ik nu 30 weken zwanger ben! Jules wordt in december 2 en in januari hopen we de nieuwe mini in onze armen te sluiten. We hadden het er al snel over om voor een tweede te gaan. Alleen is zo alleen.
Ik kan niet in jullie portommonee kijken, maar financieel gezien moet het vast lukken. Ik ben zelf een groot voorstander van het Goede Doelen winkeltje, Marktplaats, enz. En denk dat ik nu meer kosten over heb aan het einde van de maand. (Niet meer stappen, niet meer roken,..) En luiers koop ik altijd alleen in de aanbieding.
Mijn man komt uit een gezin van 2 en ik uit een gezin van 3. Wij krijgen straks de discussie 2 of 3?!? (Het worden er 3 als het aan mij ligt...)
Ik wens je veel succes met alle gesprekken die je samen met je man gaat voeren en hoop dat jullie uiteindelijk tot een goede beslissing komen.
Groetjes Antoi

Hier was ook de wens voor een 2de sterk ondanks alle tegenslagen in de eerste zwangerschap en dat Elsa eerst een huilbaby was. Mijn man heeft het alles echt als zwaar ervaren. Maar uiteindelijk wilde hij wel voor een 2de gaan. En nu dus 17w6d zwanger. Maar ook nu weer erg zwaar en we hebben ook al echt gezegt dit is de laatste die er komt.

Maar wat betrefd de financiën denk ik niet dat het heel veel meer gaat kosten dan 1 kindje al doet. De babymeubeltjes kun je doorschuiven net zoals de autostoel en de wandelwagen en dergelijke. Als de volgende er zou zijn, dan is de eerste als het goed is al uit de pampers dus dat kost niet extra, het enige wat het dan extra gaat kosten is evt kinderopvang, eten en kleding etc. Maar persoonlijk denk ik dat het kind het meeste heeft aan liefde, dat is en blijft toch een erg belangrijke levensbehoefte en dat heb je over het algemeen altijd wel in je voor je eigen kind.
Hopelijk kunnen jullie er samen uitkomen!!

Vlindertjes

Terug
Bovenaan