Wens voor een derde wordt niet gedeeld

<p>De titel zegt het al. Mijn man en ik hebben twee gezonde kinderen. Die zich af en toe misdragen en elkaar niet kunnen luchten of zien. Maar waar we vooral veel van houden. Mijn man weet dat ik een wens heb voor een derde, hij wil dit niet. De grootste reden is de ruimte. We zijn pas verhuisd. Hij ziet het niet zitten om de kleine te lang bij ons op de kamer te hebben en hij ziet het ook niet zitten dat kinderen samen op een kamer gaan. Ik kan er met hem over praten en hij vind het niet erg als ik er vaak over begin. Ik weet niet wat ik met dit gevoel moet doen want ik wil niet dat hij het wilt voor mij... </p><p> </p><p>en ik weet dat een derde niet vanzelf sprekend is. <br /><br /></p><p>ik weet niet of ik al een forum had geplaatst.. sorry als dat zo is ?</p>

Lastig hoor..! Ik weet niet zo goed wat te zeggen, wij hebben 2 kindjes en samen ook de wens voor een derde binnen 1-2 jaar.. gelukkig willen mijn man en ik dit allebei.
Wij wonen nu met onze 2 dochters in een huisje met 2 slaapkamers en weinig ruimte. De jongste heeft tot 11 maanden bij ons op de slaapkamer gelegen en nu slapen de meiden samen (ze zijn nu bijna 3 jaar en 13 maanden) 
Nee, het was echt niet altijd ideaal dat ze bij ons sliep en na 11 maanden was ik het ook echt wel beu eerlijk gezegd. En nu ze samen slapen gaat het ook niet altijd goed, soms maakt de één de ander wakker midden in de nacht en zitten we met 2 huilende kinderen. Of de één wordt om 5.45 wakker en besluit niet meer te gaan slapen en dan is de ander dus óók zo vreselijk vroeg wakker.. 
Soms baal ik er enorm van dat ze samen slapen. En zou ik willen dat we een extra slaapkamer hebben. Maar meestal gaat het gewoon goed en ben ik trots op mn meiden dat ze zo goed samen kunnen slapen.
Het is voor ons allebei in ieder geval altijd duidelijk geweest dat de meiden samen moesten gaan slapen, al voordat ik zwanger was van de tweede. En we wisten natuurlijk wel dat dat niet altijd goed zou gaan. Maar het gaat prima zoals het gaat nu en voordat onze derde kindje komt, moeten we wel verhuizen naar een groter huis, dat is ook heel duidelijk voor ons allebei. Want 3 kinderen op 1 kamer kan echt niet haha.
T is toch echt een keuze die je samen moet maken, maar ruimte is bij ons gelukkig nooit een moeilijk punt geweest. De wens voor een kindje was groter, en we vinden wel een plekje voor een bed denk ik altijd maar ;) 
Hopelijk kun je je man op een dag overtuigen.. succes! ;)

Lastig hoor..! Ik weet niet zo goed wat te zeggen, wij hebben 2 kindjes en samen ook de wens voor een derde binnen 1-2 jaar.. gelukkig willen mijn man en ik dit allebei.
Wij wonen nu met onze 2 dochters in een huisje met 2 slaapkamers en weinig ruimte. De jongste heeft tot 11 maanden bij ons op de slaapkamer gelegen en nu slapen de meiden samen (ze zijn nu bijna 3 jaar en 13 maanden) 
Nee, het was echt niet altijd ideaal dat ze bij ons sliep en na 11 maanden was ik het ook echt wel beu eerlijk gezegd. En nu ze samen slapen gaat het ook niet altijd goed, soms maakt de één de ander wakker midden in de nacht en zitten we met 2 huilende kinderen. Of de één wordt om 5.45 wakker en besluit niet meer te gaan slapen en dan is de ander dus óók zo vreselijk vroeg wakker.. 
Soms baal ik er enorm van dat ze samen slapen. En zou ik willen dat we een extra slaapkamer hebben. Maar meestal gaat het gewoon goed en ben ik trots op mn meiden dat ze zo goed samen kunnen slapen.
Het is voor ons allebei in ieder geval altijd duidelijk geweest dat de meiden samen moesten gaan slapen, al voordat ik zwanger was van de tweede. En we wisten natuurlijk wel dat dat niet altijd goed zou gaan. Maar het gaat prima zoals het gaat nu en voordat onze derde kindje komt, moeten we wel verhuizen naar een groter huis, dat is ook heel duidelijk voor ons allebei. Want 3 kinderen op 1 kamer kan echt niet haha.
T is toch echt een keuze die je samen moet maken, maar ruimte is bij ons gelukkig nooit een moeilijk punt geweest. De wens voor een kindje was groter, en we vinden wel een plekje voor een bed denk ik altijd maar ;) 
Hopelijk kun je je man op een dag overtuigen.. succes! ;)

Hoogstwaarschijnlijk is de ruimte maar een smoes. En laat hij jou er veel over praten uit schuldgevoel. Heeft hij ooit uit zichzelf aangegeven dat hij zelf een 3de zou willen? Anders zou er zeker weten rekening zijn gehouden bij het kiezen van jullie nieuwe woning. Aangezien dit niet is gebeurd lijkt het me slim als je hem eens echt op de man af vraagt. Liever duidelijkheid want je gaat samen voor een derde of je houd het samen op de 2 wondertjes die er zijn. Dan hoef je bij een ‘nee’ in ieder geval niet meer je energie in de gedachten te steken en kun je door met de realiteit. Communicatie is zeer belangrijk zodat er geen onuitgesproken dingen voor problemen zorgen in de relatie ❤️?

Terug
Bovenaan