Werd net gebeld voor kraamzorg....

Hallo, werd net gebeld.
Hoe het ging en dat ze weer een telefonische intake gesprek willen doen.
Prima, babykamer is ook nog niet klaar!
Donderdagmiddag tussen 2 en 3 uur kan ik gebeld worden...
Het komt steeds dichterbij...

Las net in de regio krant dat ze nu in het ziekenhuis een speciale kraamsuites hebben.
Dan zijn ouders en baby samen in huiselijke sfeer.
De partner kan 24uur per etmaal bij zijn of haar vrouw en baby zijn en doet een deel van die verzorging van moeder en kind.

En aan het einde staat:
Voor de kraamsuites wordt een meerprijs van €60,- per nacht berekend voor de partner die bij vrouw en kind blijft overnachten....

Tuurlijk we betalen nog niet genoeg voor de zorg- verzekering....

Groetjes Natasja (27wk)

Spannend hè, dat het allemaal zo dichtbij komt. Ik kreeg het kraampakket met de post en schrok er eigenlijk even van.

Ik snap trouwens wel dat je meer moet betalen, nogal logisch. Het is toch wel luxer dan normaal. Lijkt me wel fijn als je in het ziekenhuis wil bevallen en blijven.

Ja idd spannend als het zo dichtbij komt. Ik heb nog niets gehoord van de kraamzorg. We w88 maar ff af!

Hahaha nee we betalen nog niet genoeg premie! 50 euro per nacht is wel behoorlijk daarom hoor! Ik snap op zich wel dat je wat bij zou moeten betalen, maar 50 euro hallo!!

Hoi,
Maar ga je er dan vanuit dat je in het ziekenhuis kraamsuite blijft? Ik dacht dat je na je bevalling, mits er complicaties zijn, meteen naar huis mocht?? Ik ben hier misschien heel blond in hoor! haha

@ Dittie, waarom schrok je van het kraampakket?

Je krijgt deze toch pas met de 7e maand? Of ben je al wat verder?

groetjes Janne van Krukel!

@ krukel: Omdat ik het gevoel had dat de tijd ineens wel erg op schiet.... Ik had er eigenlijk niet zo bij stil gestaan. Bij mijn eerste was ik er denk ik veel meer mee bezig. Maar met een peuter in huis gaat de tijd toch echt wel erg snel. Toen ik het pakket kreeg, dacht ik: jeetje nog maar 12 weken...(ben 5jan uitgerekend).

Bij mijn eerste een keizersnee gehad en moest toen nog 4dagen in het ziekenhuis blijven.
Had daarvoor ook al 2wk in het zhuis gelegen ivm hoge bloeddruk en zw.schapssuiker.

Werd best wel aan mijn lot overgelaten...
Het was geen leuke ervaring...
*Je eerste kind
*1e keizersnee, een wond aan je buik, alles doet zeer.

Niemand had tijd voor me...
Werd s' ochtends om half 9 ingeleid en heb de hele dag door overgegeven, ontlasting, keizersnee...

Denk om een uur of elf weer terug op de zaal, had gelukkig een 1pers. kamer.

En de volgende ochtend kwam er iemand tegen 12en vragen of ik al gewassen was en de kleine...
NEE dus.
S' middags werd de cateter (hoe je het ook schrijft)
uitgehaald en moest zelf maar bij de wc komen...
Als ik belde hadden ze geen tijd...
Volgende ochtend wouden ze 2 kommen bij mijn bed neer zetten en ik moest me maar wassen...
Ik zei laat maar geef me maar een kant en klaar washandje voor in de magnetron.

Pas woensdag s'avonds na de visite kon ik mij douchen met hulp van mijn vriend want hun hadden geen tijd....

Dit is een kraamsuites en geen hotel....!
Het klinkt leuker dan het is denk ik.

Groetjes Natasja

Terug
Bovenaan