Wereld Borstvoeding Week in Nederland

A

Anoniem

Guest
Het is eindelijk zover, de organisatie van de ontmoetingsdag ter ere van de Wereld Borstvoeding Week is rond! Deze dag wordt nu al vijf jaar georganiseerd door een aantal voedende moeders en was van oorsprong een dag om gewoon gezellig samen te zijn. Ondertussen is deze dag uitgegroeid tot een informatieve bijeenkomst, waar gezellig samenzijn nog steeds centraal staat!

Ook dit jaar zullen we weer gaan proberen om het Nederlandse record simultaan borstvoeding geven te verbreken! Het record staat voor Nederland op zestig voedende moeders. Laten we ons best doen om dat dit jaar te gaan verbreken!

We hebben diverse mensen bereid gevonden om workshops en/of informatiebijeenkomsten voor ons te verzorgen. Niet alleen het thema van dit jaar (borstvoeding in het eerste uur en de kraamweek) komt aan bod, maar ook het langvoeden, (fulltime) kolven, babymassage, belang van nachtvoedingen, attachment parenting en draagdoeken komen aan bod! Voor iedere (aanstaande) moeder wat wils…
Als locatie hebben we Utrecht gekozen, redelijk centraal voor iedereen. Datum is zaterdag 29 september. Meer informatie kunnen jullie vinden op: www.wbwnederland.nl

Vragen over deze dag graag daar stellen, het is immers bijna ondoenlijk om alle fora in de gaten te houden waar deze aankondiging geplaatst is.

Wij hopen jullie allen op 29 september in Utrecht te mogen verwelkomen!

Nynke Bal en Annet Janssen

Wat eem leuk idee om te doen. Om eerlijk te zijn, had ik er nog nooit van gehoord, hoewel ik al 2 kids van 5 + 7 jaar heb, en ook beide 11 maanden heb gevoed. Nu hebben we er een derde spruit bij van nu 10 maanden en hij geniet ook heerlijk van borstvoeding. Ben nu wel aan het proberen om iets af te bouwen. We zitten nu nog op 5 voedingen, maar ik moet nu meer gaan werken in onze zaak, en kolven is aan mij helaas niet besteed. Moet ook eerlijkheidshalve zeggen dat ik vind dat hij nu genoeg bijvoeding krijg, en ook met andere drankjes mag gaan kennismaken. Daarom wil ik terug naar 3 voedingen, en dit wel lekker volhouden. Ik wens jullie een geweldige dag toe, echt heel erg suoer van jullie groetjes Wendy

Hai,

Lief van je! Het zal in ieder geval gezellig worden en hopelijk verbreken we het record dit jaar wel! Ik vind afbouwen best wel lastig, mijn meiden drinken liever bij mij dan dat ze iets anders drinken. Uiteindelijk drinkt ze nu wel vrij makkelijk uit bidonflesjes,   rietjesbekers en gewone bekers, maar heeft een aardig tijdje geduurd.

Succes! Met een eigen zaak heb je het best druk, kan me goed voorstellen dat je dan wat wil afbouwen.

Groetjes Nynke

Opgeven kan nog tot 22 september, maar wie het eerst opgeeft, heeft ook meeste kans op infobijeenkomst van haar keuze. Ivm grootte lokalen kunnen er ca 30 moeders in één lokaal anders is het met warm weer niet verantwoord.

Kom kijken en geef je op. Je bent niet verplicht de hele dag bij te wonen en er zijn geen kosten aan verbonden.

Groetjes Nynke

Zijn er hier zwangere dames die overwegen om borstvoeding te geven? Deze ontmoetingsdag is een ideale manier om op een normale manier over borstvoeding te praten. Geen rooskleurige plaatjes opgelegd vanuit de regering, geen gedram.... gewoon informatie en samen praten over je ervaringen of twijfels...

Heb je vragen? Stel ze maar.... kom hier toch bijna dagelijks even kijken

groetjes Nynke

Goede voorbereiding op de borstvoeding is bijna onmisbaar. Moeder en kind moeten het allebei leren. De informatiebijeenkomst van Gonneke van Veldhuizen-Staas is speciaal gericht op de kraamweek, een goed begin is immers het halve werk en kan heel veel problemen voorkomen.

Dames geef jullie op! Het is niet alleen voor ouders die al borstvoeding geven, maar ook voor zwangeren en andere geïnteresseerden!

Groetjes Nynke

Terug
Bovenaan