Wereldkampioenschappen Speentje Lanceren! Oplossingen gevraagd?

Hoi,

Lukas (10 wk) gaat altijd met een speentje slapen. Als hij hem kwijt raakt is het soms huilen geblazen en dan geven we hem het speentje opnieuw. Maar Lukas is heel goed in het lanceren van zijn speentje, soms lopen wij op handen en voeten zijn hele kamertje af te zoeken naar de speen. Ik heb twee speentjes ' touwtjes' waar ik de speen mee aan zijn kleren vast kan maken maar die vind ik niet echt veilig. De ene heeft teveel metalen onderdelen en de andere heeft een heel klein knuffeltje wat voor zijn mondje kan komen. Zijn er moeders die hetzelfde probleem hebben en hoe hebben ze het opgelost? Of heeft iemand bijv. een speentjestouwtje wat wel veilig genoeg is?

Annemieke

Hi!

Mats is ook erg goed in het kwijtraken van zijn speentje.
Ik doe de punt van een hydrofielluier door de ring van zijn speen (tip kraamverzorgster)  en creeer een soort 'prop'naast zijn hoofd en stop de speen in zijn mond. Hij ligt altijd met zijn koppie naar 1 kant; zo kan hij de speen niet kwijtraken of hij kan er weer makkelijk in happen omdat de speen op de prop blijft liggen. Hij kan echter nog wel gewoon zijn hoofd draaien als ie m niet meer zou willen, maar meestal valt ie zo in slaap (nadat ik m er een paar keer opnieuw heb ingestopt).

Succes!

Bolbuikie

Hoi,

Wij gebruiken een punt van een spuugdoekje. Als Julian gaat slapen met speen leg ik het doekje boven op het dekentje.
Volgend probleem is echter dat Julian tegenwoordig met zijn mond open slaapt doordat hij aan de speen gewend is geraakt...

Groetjes,
Daisy

Hoi

Je hebt van BIBI ook een speentouwtje zeg maar.
Dit haak je aan de speen en aan zijn kleertjes.
Er staat ook een leuke tekst op I love mama en papa is the best.
Dit is gewoon verkrijgbaar bij drogist en apotheek.

Groetjes Sandra

Terug
Bovenaan