Wereldreis gepland, nu zwanger

Hoi allemaal,
Ik heb gewoon even de behoefte om mijn verhaal te doen.
Ik heb samen met mijn vriend een wereldreis geland van 1,5 jaar en tickets al gekocht voor april. Nu zouden tijdelijk ergens anders gaan wonen. Dus hebben we beide onze baan opgezegd en ons huis. We zouden over 3 weken al verhuizen en in een woon gemeenschap tijdelijk gaan wonen.Nu we beide werkeloos zijn blijk ik zwanger. (8 weken)Dit was een behoorlijk shock voor ons en kwam als een complete verrassing. Aangezien ik met mijn ex als eens geprobeerd heb een kind te krijgen en dit niet lukt is weg laten halen absoluut geen optie.
Maar om eerlijk te zijn ben ik toch wel lichtelijk gespannen met alles en zit heel hard te denken hoe we dit moeten oplossen. Ik weet dat er altijd wel een oplossing is, maar ik denk dat mijn hormonen me wat in de weg zitten op het moment.
R.
 
Snap dat je geschrokken bent maar ook gezegend. Denk dat je nu een beetje out of the box moet gaan denken. Ik weet niet naar wat voor landen je gaat, maar als dit geen risico landen zijn en je misschien echo's in anderen landen kunt laten maken en op het eten let dat het misschien wel gewoon moet gaan lukken! Je zult over 7 maanden natuurlijk wel een goede basis voor het kind moeten hebben dus dat is natuurlijk wel een dingetje, waar ga je dan wonen en waar kun je veilig bevallen. Ik zou zeggen zoek het uit vraag het na en wat je zegt er is altijd wel een oplossing. Gefeliciteerd en succes!
 
Bevallen in het buitenland zou voor mij geen optie zijn. Persoonlijk zou ik helemaal niet meer gaan. Ik zou kijken of je je baan terug kunt krijgen. En je vriend ook. Een huis zoeken en op babyspullen gaan shoppen. Natuurlijk is dat mijn persoonlijke voorkeur. Ik kan me voorstellen dat je zo uitgekeken hebt naar deze reis. Maar alle babyspullen meesjouwen zou mij een drama lijken. Als ik kijk wat wij met 2 peuters meeslepen voor een weekje in een huisje.....
 
Je zou voor hou lang het gaat gewoon op reis kunnen gaan en als het niet meer gaat naar nederland kunnen komen. Je kunt ook in het buitenland je controles laten uit voeren. Alleen moet je wel opletten dat je niet naar landen gaat met malaria, want pillen nemen is nu niet verstandig.
 
Ik heb de controles en echo's gehad. Ben nu bijna 13 weken. Mijn vriend en ik hebben gesloten toch op reis te gaan.We vertrekken morgen naar Bangkok. De bedoeling is dat we rond gaan trekken door Thailand, Maleisië, Vietnam, Singapore en Indonesië. Mijn verloskundig zag er geen probleem in omdat ik alles van te voren goed had uitgezocht. We hebben een enkeltje geboekt en gaan op reis zolang het goed voelt. Op die manier kunnen we terug komen wanneer we willen.De reis wordt wat korter maar we hebben beide veel zin om weg te gaan. Laten controles in het buitenland doen.
Waar we precies gaan wonen wanneer we terug komen weten we nog niet. Maar ik ben ervan overtuigd dat alles goed komt.
Bedankt voor jullie reacties
 
Veel plezier en geniet ervan.
Ook in die landen krijgen ze kinderen en voeden ze kinderen op. Tuurlijk is het daar anders met andere eisen, maar zolang het voor jullie goed voelt daar niet te veel mee bezig zijn.
Wij zijn zo aan onze westerse cultuur gewend, ik denk dat je mooie dingen kunt leren en meenemen uit die culturen
 
Super tof dat jullie gaan! Ontzettend veel plezier! Geniet ervan :) Als je zin hebt, laat af en toe weten hoe t gaat :) goede reis!
 
Hoi R,
Gefelicteerd ten eerste! En met een zwangerschap valt zeker te reizen. Ik zal je eerst wat over mezelf vertellen. Als je dan nog vragen hebt, kan je me altijd een privé berichtje sturen.

Ik ben een backpacker in hart en nieren en reis al de wereld rond sinds mijn 20e. Ik heb met name meerdere keren gereisd in zuid oost Azië (dus ook alle landen die jij noemt), maar ook Amerika, New Zealand en Australië ken ik goed. Ik reis elk jaar in ieder geval een maand, maar heb ook een wereldreis gemaakt voor een langere tijd, zoals jij van plan bent.Ik ben nu 36 jaar en 5 weken geleden bevallen van mijn eerste kindje. Dat was gepland, maar het zal me zeker niet stoppen om te reizen. Voor 2015 willen we een maand door Amerika reizen met de kleine. En ook tijdens mijn zwangerschap ben ik 'gewoon' wezen backpacken in Indonesië. Toen ik die tickets boekte, was ik nog niet zwanger. Ik wilde naar malaria gebied, maar toen ik zwanger bleek te zijn (het was gepland, maar je weet nooit hoe lang dat duurt), heb ik mijn ticket geannuleerd naar malaria gebied. Verder heb ik gewoon net zo goed kunnen genieten. Alleen nam ik iets vaker mijn rust dan normaal en lette ik extra goed op mijn eten. Reizen en backpacken kan zeker tijdens je zwangerschap, maar natuurlijk moet je met bepaalde dingen rekening houden. Ik weet niet of je al een ervaren reiziger bent en/of je die landen eerder hebt bezocht? Maar denk in ieder geval hier aan:- Voor de landen Vietnam, Laos, Cambodja, Burma en Thailand, zitten de beste ziekenhuizen in Bangkok. Als het niet goed gaat, kan je beter terecht in Maleisië of Singapore. Is het echt ernstig of levensbedreigend, ga je naar Australië.
- In Indonesië kan je het beste terecht op Bali in geval van medische hulp, waar je te maken krijgt met (privé)klinieken. Daar spreekt men beter Engels en men is ook op de hoogte dat je dan papieren/bewijs nodig hebt voor je verzekering thuis.
- Een goede reisverzekering (vooral nu) is absoluut een must. Check dat jouw verzekering niet alleen staatsziekenhuizen vergoed en laat de nodige telefoonnummers/polisnummer ook bij het thuisfront achter.
- Vermijd malaria gebieden (wat betreft Indonesië blijft alleen Java, Bali en de Gili Eilanden over). Je mag (vreemd genoeg) wel lariam slikken tegen malaria tijdens je zwangerschap, maar deze raad ik je absoluut af. Malarone is veiliger, maar die mag weer niet tijdens je zwangerschap. Als je een ticket al geboekt hebt naar zo'n gebied, krijg je dit vergoed van je verzekering met een doktersverklaring
- Houd rekening met het tillen van je backpack. Neem niet meer mee dan 10 kilo. Op een gegeven moment past de band niet meer om je buik. En teveel tillen is niet meer goed voor je straks. Is je vriend dan bereid om de tas te dragen?
- Omdat ik zelf vaak in landen zoals Laos en Cambodja reis, heb ik altijd mijn eigen naalden mee. Mocht ik ergens komen en ik moet voor medische redenen geprikt worden. Dit staat los van de zwangerschap, maar misschien vind je dit ook een prettig idee.
- Als je medicatie wilt gebruiken in Azië, zoek dan via je eigen arts/apotheek eerst uit of je deze mag innemen met je zwangerschap. Dat moest ik ook eens laten uitzoeken tijdens mijn reis in Indonesië
- Ik had vertalingen opgezocht van kruiden die ik niet mocht/wilde eten i.v.m. zwangerschap. Zodat ik bij lokale restaurantjes kon uitleggen dat ze die kruiden uit mijn eten moesten laten. Doe het desnoods schriftelijk
- Leg bij massages uit dat je zwanger bent. Dan houdt men er rekening mee om bepaalde drukpunten over te slaan. Want je kan heerlijke massages krijgen in Azië
- Ga niet met je blote buik vol in de zon en smeer je goed in :)
- Check de voorwaarden van je ticket, zodat je weet wat je moet doen als je onverhoopt toch eerder naar huis wilt/moet.Natuurlijk zijn er veel baby's in Azië (mijn beide ouders zijn er ook geboren). Maar er worden daar ook meer baby's geboren met open ruggetjes en dergelijke. Dus het is zeker niet verkeerd om gewoon bewust te zijn van je zwangerschap, maar zodanig dat je het prima (en relaxed) kan combineren met je reis. En in Azië vinden ze het leuk om te weten dat je zwanger bent. Dus zoek die vertalingen ook maar meteen op :)Ik hoop dat je hier wat aan hebt! Ik heb nog meer algemene reistips, maar dan wordt het wel een hele lange mail.

Groetjes,Sheila





 
Terug
Bovenaan