Werk / Corona / 14 weken oud meisje

<p>Hoihoi, </p><p>Vanaf 12 oktober ga ik weer aan de slag na mijn verlof (ik kijk er niet naar ui, vind het zelfs lastig). Inmiddels is het coronavirus weer aardig aan het verspreiden en de regel was om 1 dag in de week om en om op werk te verschijnen (collega’s uit 1 ruimte) en nu heeft het bedrijf de regel ingevoerd alleen voor urgente zaken op kantoor komen. Nu zegt mijn leidinggevende dat ze toch graag iedereen op kantoor ziet maar je de komende 3 weken zelf mag aangeven of je wel of niet komt...</p><p> Ik vind het nog al wat, Corona met een baby, en wil haar natuurlijk zo veel mogelijk beschermen. <br /><br /></p><p>ik werk trouwens niet op een klein kantoor maar op een universiteit.. </p><p>Zouden jullie gaan? Of niet? </p>

Ik zou persoonlijk het advies van onze minister president aan houden. Thuiswerken tenzij het echt niet anders kan.
Ik vind het ook heel wat dat je leidinggevende zegt dat ze graag iedereen op kantoor ziet, terwijl er afgelopen week overduidelijk gezegd is dat thuis werken weer de norm wordt.

Ik werk zelf in de kinderopvang en zou niet anders kunnen dan naar het werk gaan, maar als je de keus hebt zou ik denk ik thuis blijven.

Zou gewoon duidelijk bij je werkgever aangeven dat je opvolgt wat Rutte zegt, namelijk dat thuiswerken de norm is tenzij je niet anders kunt. In jouw geval kun je wel anders, dus gewoon thuis blijven!

Ik ken het. Mijn man en ik worden ook gewoon op kantoor verwacht. Nu werk ik bij een klein bedrijf met maar een paar mensen in een vrij grote ruimte. Maar mijn man op een wat groter kantoor met bijna 100 man. Je wordt er echt op aangekeken als je de richtlijnen serieus neemt. Die gedachte dat het allemaal maar onzin is, zoveel gedoe voor een griepje waar een paar (onbelangrijke?!) ouderen aan dood gaan. Soms voel ik me alsof ik verantwoording af moet leggen als je je wel aan de richtlijnen houdt. 
Dat gezegd hebbende. Begrijp ik dat je thuis wilt werken zodat je kindje thuis kan blijven? Hoe combineer jij een 12 weken oude baby met 8 urige werkdagen? Dat lukt hier echt niet hoor. En ouders die oppassen zie ik niet zitten ivm corona. Dus ze gaat 2 dagen per week naar de opvang. Ik werk 3 en mijn man 4 dagen. 

Terug
Bovenaan