Werk en hobby?

A

Anoniem

Guest
Hallo,
Ik vroeg me af of jullie duidelijke "regels" hebben wat betreft de indeling over werk en hobby's (vrije tijd)....
Het is namelijk zo bij ons dat ik fulltime moeder ben en mijn vriend is fulltime aan het werk. Daarnaast gaat hij graag voetballen, alleen is het zo dat ik hem dan soms 2 dagen alleen met het eten zie en de halve zondag is hij weg.
Dit stoort mij soms enorm..... Ik ben heel de dag met mijn zoontje en die wil graag zijn papa ook nog zien. Ook wil ik even tijd voor mezelf!
Ik ben nu zwanger en ga binnenkort dus zelf een zwangerschapscursus doen. Dit doe ik eigenlijk meer om gewoon even weg te zijn....Tijd voor mezelf.
Na de bevalling hoop ik weer een baan te kunnen vinden en dan kan mijn vriend 1 dag vrij nemen, is leuk voor de kleine!

Hebben jullie ook moeite hiermee of met de taakverdeling ofzo thuis?
Ik kan hem natuurlijk niks verbieden en dat wil ik ook niet, maar soms heb ik zoiets van nee niet weer voetballen..........!!

Groetjes Loes, mama van Stijn (16 maanden) en zwanger van een tweeling

Hoi,
we hebben geen vaste regels maar kijken het op de dag aan. Komt het uit is de ander moe etc alles word gewoon besproken en dan gepland. Nu moet ik zeggen dat hij echt heel weinig weg gaat en is altijd bijtijds thuis. Hij werkt ook hard en veel en is er dan eigenlijk al te moe voor.
Wel hechten wij heel veel waarde aan onze zondagen. Ik werk namelijk oa op zaterdag en dan is hij met de kleine, zondag is dus de enige dag die we echt met zijn 3en hebben. We zorgen er dan ook voor dat we er lekker op uit gaan om wat leuks te doen. Zal hij een keer wel wat gaan doen op zond vind ik het ook niet erg.
Om dat hij een hele dag met de kleine is merk ik ook dat hij doordeweeks meer oppakt met hem. Flesje drinken maken of een koekje pakken, luier verschonen. Hij herkend nu echt de signalen van onze kleine man, dus als we beiden hebben gewerkt is dat wel fijn.
Dus een papa dag is echt niet verkeerd, en idd heel goed voor de band tussen papa en kind. Als ik op zat thuis kom word ik niet eens op gemerkt .   (*die 2 hebben echt lol, zelfde kwaaiejongens karakter)
veel geluk

ps heb toen ik aan het werk ging dit ook echt heel goed besproken met hem. En de eerste weken ging het ook niet echt op rolletjes maar nu hij zelf de hele dag alleen is snapt hij mij ook beter. Het kan gewoon soms zwaar zijn (en dan doet hij niet eens de was haha). Blijven praten en uitleggen, maar denk dat het wel beter gaat als hij het aan de lijve ondervindt een dag de verantwoordelijkheid te hebben
succes

Mijn man en ik werken allebei 4 dagen, sporten beiden en hebben een fijn sociaal leven. We zijn allebei zo gek op onze kleine dame dat we beiden een goede balans vinden tussen de tijd die we op ons zelf en de tijd die we samen en de tijd die we met ons kleine lieffie doorbrengen. Dat kan natuurlijk voor iedereen anders zijn. Misschien heeft jouw lief een andere behoefte qua tijd die je met elkaar doorbrengt. Praat daar ook met elkaar over. Zeker als moeder zonder werk kan ik mij voorstellen dat het af  en toe lekker is om tijd voor jezelf en je eigen sociale leven te hebben zonder kind. Daar moet je het samen met je partner over hebben. Ik ben een betere moeder met mijn werk en mijn persoonlijke bezigheden, daarom kan ik me goed voorstellen dat je soms gewoon tijd voor jezelf nodig hebt. Een volwassen gesprek, lekker stappen, sporten, ontspannen. Bespreek het met je partner! Hij op stap, jij ook op stap! Ouderschap doe je samen.

Terug
Bovenaan