<p>Aan de mensen die gebruik maken van kinderopvang<br /><br /></p><p>Wat doen jullie als je kindje te ziek is om te gaan en je bent zelf niet ziek? Hoe regel je dit op je werk?<br /><br />Het is hier elke 2 weken wel raak met weer een virusje, gelukkig geen corona tot nu toe. Maar het betekent eigenlijk altijd wel dat ze niet naar de opvang kan/mag. Wegens hoge koorts, of omdat het typische verkoudheidsklachten met kortdurend een beetje koorts is. Onze familie woont allemaal ver weg, dus dit betekent dan vrijwel altijd dat we iets op het werk moeten regelen. Ik zeg we, maar eigenlijk komt het vaak op mij neer, omdat de aard van het werk van Man het veel minder makkelijk maakt dan met mijn werk. <br /><br />Mijn dochter is inmiddels bijna een jaar, en best wel grote delen van de dag wakker. En als ze hoge koorts heeft is ze heel hangerig en wil ze alleen maar bij mij zijn. Dus even om de baby heen werken, gaat niet meer zo. En ze is zeker nog niet groot genoeg dat ik haar ziek en wel even zelf wat kan kan laten doen. <br />Zelf word ik er zelden ziek van. <br />Dus hoe ik het dan maar oplos is een vakantiedag. Maar daar ga ik erg snel doorheen dit jaar, want de lockdown van de opvang heb ik ook al met vakantiedagen op moeten lossen. <br />Mijn baas zegt dat zorgverlof is voor als je van je werk gebeld wordt, en nog geen oppas hebt kunnen regelen. Maar in deze tijd.... wie wil er op een ziek kind passen? En mijn familie woont dus ver weg. <br />Ik hoop dan maar dat ik nog wat dagen over houd om daadwerkelijk van een vrije week te kunnen genieten. <br /><br />Is dit bij anderen ook zo?</p>