Werk en zwanger worden

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

vanaf volgende maand gaan wij voor de tweede hebben we besloten. Nu zit ik enorm te twijfelen over mijn werk. Ik werk er pas 11 maanden, maar heb het niet naar mijn zin. De functie is inhoudelijk anders dan me is voorgespiegeld, en daar is niets aan te doen. Concreet komt het erop neer dat ik van marketing- en salesmanager  naar accountmanager ben gegaan.
Wel heb ik een vast contract. Ik heb gemerkt dat de parttime banen in mijn functie die even goed betalen en in de buurt zijn niet voor het oprapen liggen.

Maar ja, mijn dilemma is dus: blijf ik in een baan die ik niet leuk vind om negatieve redenen, zoals ik heb niets anders, dichtbij, goed betaald, of ga ik toch op zoek naar een andere baan, met het risico van een tijdelijk contract en eventueel ontslag bij zwangerschap (ik weet het, het mag niet, maar je hoeft geen reden te noemen als werkgever als je een contract niet verlengt).

Ik weet het even niet meer, maar ga ondertussen wel drie dagen in de week met tegenzin naar mijn werk.

groetjes, Ellen

Als ik jou was, zou ik gewoon rustig op zoek gaan naar ander werk. Je kunt dan toch altijd nog kijken hoe t uitpakt? Een andere baan zoeken kan nooit kwaad. En een vast contract zegt tegenwoordig ook niets meer. Ze kunnen je toch wel ontslaan. Wat ik dus ook heb meegemaakt.
Ik werkte 6 jaar bij een reclamebureau (vast contract), was voorzichtig aan t denken aan een kindje. En toen sloeg de bom in, ik werd met nog een aantal ontslagen wegens 'bedrijfseconomische ' redenen. Weg vaste baan.   Maar weet je wat t is, werk heb ik altijd gevonden, dus had ik nu ook heel snel. Heb nu een half jaar contract, ben nu dus bezig met 1e ronde 1e kindje, en mocht ik zwanger zijn, nou dan is dat zo. Als ze het contract niet willen verlengen heel jammer, maar dan weet je ook de reden. En dan moeten ze maar geen dames van mijn leeftijd zonder kinderen aannemen, want je weet dat er misschien een kinderwens kan zijn (waar ze niet naar mogen vragen tijdens de sollicitatie). Ik denk dat het hier bij mijn huidige werkgever verder geen probleem hoeft te zijn, want er werken bijna alleen maar vrouwen met jonge kinderen. Ik ben ook al bijna 34, dus ik kan niet nog eens gaan wachten tot ik ooit weer eens een vast contract heb, want tegenwoordig verlengen ze toch alles 3x met een jaar.
Succes met zoeken!

Hoi Ellen,

Ik denk vooral dat je zelf een lijstje moet maken met alle voors en tegens als je van baan veranderd.
Ikzelf ben overgestapt naar een andere baan omdat ook ik het niet naar mn zin had. Zodra ik daar een (jaar)contract getekend had, zijn we gestopt met de pil.
Eind maart verloopt mn contract en dan ben ik ook uitgerekend van ons eerste kindje!
Ik zie wel hoe ze het gaan regelen. (Dit is ook niet mijn droombaan)
Verlengen ze mn contract niet, dan kom  ik even in ww uitkering en zoek ik wel iets nieuws.
Ik speel ook met het idee een eigen bedrijfje op te richten, maar lijkt me beter als ik dat na mn zwangerschap doe.
Ik hoop dat mijn verhaal jou iets helpt een keuze te maken.
Maar vergeet niet, als jij het niet naar je zin heb en daardoor stress ondervind is dat ook niet goed voor een eventuele zwangerschap en je kindje!

Liefs

Reneke

Hallo!

Ik denk persoonlijk, je zit een groot gedeelte van je leven op je werk. Het is wel erg belangrijk dat je het leuk hebt daar. Daardoor voel jij je ook  beter/blijer wanneer je thuis bent en dat werkt weer positief door in de andere dingen van je leven. Het komt wel op z'n pootjes terecht, vooral nu de arbeidsmarkt zo aan het aantrekken is.
Ik moet, ondanks een vast contract, nu ook weg bij mijn werk. En wij zijn bezig voor ons eerste kindje! Heel erg onzeker is dat en ik sloeg meteen aan het twijfelen. Maar in mijn ongeving zeggen ze dat het wel goedkomt met mij!  Een kindje is belangrijker dan zekerheid in werk en op zich is dat natuurlijk waar.  Ik moet leren dat niet alles te plannen valt..   :)
Je moet natuurlijk werk hebben,  op zoek naar iets nieuws kan altijd in jouw situatie!  Succes ermee, groetjes

Vind je het belangrijk dat je kunt blijven werken? Dan zou ik blijven waar je nu zit. Er zitten ook positieve kanten aan, dat zei je al: parttime en goed betaald.
Het leuke werk kom je wel weer tegen. By the way: wat let je om rond te kijken? Blijf zitten waar je zit, het is niet echt slecht (denk ik) en misschien kom je iets tegen dat wel aan jouw voorwaarden voldoet.

hoi! misschien is het wat om voor jezelf te beginnen, als freelancer. Je kunt tegenwoordiger steeds makkelijker projecten vinden omdat detacheringsbureaus tegenwoordig ook bemiddelen in freelance projecten, ook in marketing communicatie zoals ik doe. Een website als freelance.nl is hiervoor heel handig. De bureaus zetten gewoon een percentage op jouw uurtarief en je factureert aan hen, zij factureren weer door. zo heb ik vandaag mijn nieuwste project voor 5 maanden binnengehaald. en het geeft me de vrijheid om de dagen in te delen zoals ik wil. Je zou eens naar de kamer van koophandel kunnen gaan. "Weet je wat jij zou moeten doen?" :). Laat je wel informeren over verzekeringen rondom zwangerschapsverlof. Als je start, dan moet je je daarvoor wel aanmelden ergens in het eerste jaar. Dat hebben ze mij nooit verteld.  Voor mij is dat nu te laat... Succes!

Terug
Bovenaan