<p>Hallo mede zwangere/moeders,</p><p>Ik ben nu "pas" 14 weken zwanger en merk dat mijn werk mij erg onzeker/onmogelijk maakt. </p><p>Ik werk als woonbegeleider in de gehandicapten zorg op een EMB (ernstig meervoudig beperkt) en MVG(moeilijk gedrag) groep. Dit betekend dat ik veel verzorgende taken uitvoer en daarbij ook nog aggresie komt kijken.</p><p>Op dit moment is het een ramp op onze groep ( veel zieken, personeels te kort etc..) iets wat helaas nu vaak voorkomt in de zorg. Hierdoor werken wij met veel uitzendkrachten. Ik heb al aangegeven dat ik sommige clienten niet wil begeleiden ivm het gevaar dat ze op mn buik kunnen slaan. Alleen komen de clienten vaak naar mij toe omdat ik vertrouwd gezicht ben. Ik kan ze niet afwijzen want dat gaat mij zo om mijn hart. Wat volgt dat ik ze nogsteeds begeleid. Het is tot nu toe nog goed gegaan maar wat nou als het misgaat?? Daarbij geven mijn collegas aan dat ze nog zo blij zijn dat ik er nog ben. </p><p>Ik heb al meerdere maals geprobeerd om een gesprek te plannen met mn manager, dit heeft zij al 3x afgezegd omdat er dingen tussendoor komen. Ik voel mij hierdoor niet serieus genomen en ga steeds vaker onzekerder naar mn werk. </p><p>Zijn er mensen die mij herkennen in mn verhaal en hebben jullie misschien tips voor mij? Het lucht iedergeval op dit op het forum te zetten. Bedankt iedergeval voor de moeite om het te lezen.</p><p>Patricia.</p><p> </p>