werk en zwangerschap

<p>Hoi allemaal! </p><p> </p><p>Ik ben nu bijna18 weken zwanger en werk in de horeca. Ik heb diensten waarbij ik 9 uur werk (waarvan 1 uur pauze is). De helft van deze dienst ben ik met een collega, de andere helft ben ik alleen. </p><p>Ik heb het tot afgelopen week gewoon volgehouden, maar deze week valt me zo zwaar! </p><p>Ik loop en sta veel, moet veel tillen, niet perse zware dingen hoor, en buk veel. </p><p>Nu hebben wij stagaires die ik zoveel mogelijk probeer de lastigere dingen te laten doen, maar ze zijn nogal lui, waardoor ze de helft van de tijd niet op komen dagen.. </p><p>Ik heb met de verloskundige overlegd en die geeft aan dat ik vanaf 25 weken het best kan aangeven dat ik op een andere afdeling wil werken waar ik veel kan zitten, maar ik twijfel nu toch wel of ik wel zo lang moet wachten. </p><p>Ik heb deze wrek echt terug geschakeld, niet getild, niet gebukt, en toch ben ik zoooo moe! Ik heb rugpijn na een halve dag werken, moet echt gaan zitten af en toe en als ik savonds in bed lig doet mijn rug echt pijn en kan ik niet slapen van vermoeidheid. Zijn dit gewoon signalen die bij dit trimester horen of kan ik beter wat minderen met werk? En wat lijkt jullie dan verstandig? Andere afdeling waarbij ik meer zit, of wat minder uren maken? </p>

Ik zou in dit geval echt voor jezelf kiezen. Zoveel last is voor jou niet fijn en ook zeker niet goed. Je moet goed kunnen uitrusten. Ik zou zeker kijken of je ander werk kan doen. Als dat niet kan, kun je er ook voor kiezen om inderdaad minder uren achter elkaar te werken en eventueel de overige uren in de ziektewet zodat je wel gewoon je inkomsten houd. 

@Annee: dank voor je bericht :) 

Ik moet nog 1 dagje werken deze week, ik kijk even aan hoe dat valt, misschien heb ik gewoon een wat zwaardere week, dat kan natuurlijk ook .als het volgende week weer zo vermoeiend en zwaar is ga ik denk ik inderdaad proberen van afdeling te wisselen, want dit is ook niet fijn.. 
Het lastige voor mij is dat ik nog helemaal nirt lang op deze afdeling werkte toen ik zwanger werd, ik weet dus ook niet hoe zwaar het daarvoor geweest was. 
Ik ben gewoon zo moe na een dag werk dat ik pijn heb in mijn rug, van vermoeidheid niet slaap en een dga rust nodig heb om me weer goed te voelen.. Dus oftewel.. Mijn week staat toch behoorlijk in het teken van werk want als ik vrik ben moet ik vaak uitrusten. 

@sjkn: dat doe ik zeker. Omdat ik merkte dat tillen al niet zo verstandig meer was doe ik dat dus gewoon al niet meer. Ik ga volgende week maar even met een manager zitten denk ik om te bespreken of ik wat minder vaak alleen kan staan of gewoon naar een andere afdeling kan.. 

Terug
Bovenaan