werk ervaring??

Hey meiden.

Ik ben nu 7 weken zwanger, mijn beroep is Taxi chauffeuse voor oudere en gehandicapte, soms is het best zwaar al die rolator's tillen en rolstoelen enzo, nu is mijn vraag... zijn er meiden die het zelfde beroep doen?? en hoelang zou ik kunnen blijven rijden?? ik heb echt geen idee....

zou graag ervaringen willen weten, zodat ik dat kan overleggen met mijn baas.
 
Hoi smurfje

Ik zou gewoon even overleggen met je baas en/of met de arbo. Ik ben nu 26 weken en ik loop ook de hele dag ook vaak met dozen alleen neem ik er nu wat minder tegelijk mee en dit werkt voor mij tot nu toe goed. Hieronder wat regeltjes over tillen, tot de 20ste week mag je tillen tot 10 kilo dus das best nog veel, luister gewoon goed naar je lichaam.

Tillen, wat mag wel en wat niet?
Tijdens zwangerschap en tot 3 maanden na bevalling: handmatig tillen van gewichten zoveel mogelijk beperken. Is tillen toch nodig, dan moet het in 1 handeling te tillen gewicht minder zijn dan 10 kilo

Vanaf de twintigste week van je zwangerschap mag je niet vaker dan 10 keer per dag maximaal 5 kilo tillen

Vanaf de dertigste zwangerschapsweek mag je niet vaker dan 5 keer per dag maximaal 5 kilo tillen.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt en je verloskundige kan je er waarschijnlijk nog wel meer over vertellen.
suc6 en geniet van je zwangerschap.
 
Terug
Bovenaan