Werk ervaring....

Hey meiden.

Ik ben nu 7 weken zwanger, mijn beroep is Taxi chauffeuse voor oudere en gehandicapte, soms is het best zwaar al die rolator's tillen en rolstoelen enzo, nu is mijn vraag... zijn er meiden die het zelfde beroep doen?? en hoelang zou ik kunnen blijven rijden?? ik heb echt geen idee....

zou graag ervaringen willen weten, zodat ik dat kan overleggen met mijn baas.

Auto rijden op zich mag je doen zolang je wilt. Zodra je weeën begonnen zijn, moet je het niet meer doen. Ik sjouw er nog rustig op los, let nog niet op wat eventueel te zwaar zou zijn. Je zou voor officieel advies altijd contact op kunnen nemen met een vakbond. Ik weet niet of je daar lid van bent, maar ze geven vaak ook advies als je het niet bent. Die weten precies wat wel en niet mag. Succes!

Hey,
Ik denk dat jouw situatie niet echt vooraf in te schatten is.
Ligt eraan hoe je lichaam zich houdt, hoe je bekken zich houdt, misselijkheid etc.
Ik werk in de zorg en het verschilt hier nogal per zwangere. De 1 tilt en doet alles tot het einde, terwijl de andere er soms al na 16weken doorheen zit.
Het is een voordeel dat je afwisselend zit/loopt. Waardoor je wel je bekken ontlast door het autorijden, en af en toe te lopen met afzetten/uitladen.
Succes!

Ik wil je wel 1 tip geven omdat je toch veel in de auto zit,als je last van je bekken begint te krijgen moet je een plastic zak op de zitting van de stoel leggen.
Het klinkt raar,maar het helpt echt..

Verder ligt het er inderdaad helemaal aan hoe jij je blijft voelen de hele zwangerschap,maar dat voel je vanzelf wel.

Succes...

Hallo,
Ik breek even in van het november forum.
Ik ben nu 25 weken zwanger en werk in de kinderopvang met baby's.
Wilde toch graag even reageren. Ik ben ook gewoon door gegaan aan het begin omdat ik dacht dat het allemaal wel kon. Want ik voelde me top en nergens last van. Maar rond de 15 week begon ik toch aardig last te krijgen van me rug. Maar ik vond zelf dat ik maar door moest gaan. En nu zit ik dus met 25 weken als in de ziektewet volledig. En dat is echt geen pretje mag zelfs de was niet meer doen.

Je kan uiteraard wel gewoon werken maar ik zou heel erg voorzichtig zijn hoor. Niet te zwaar blijven tillen. Want een zwangerschap is toch wel heel zwaar voor je lichaam. Als ik in het begin minder getild had dan had ik nu waarschijnlijk nog kunnen werken, maar zit helaas al thuis.

Geniet van je zwangerschap, maar kijk wel uit met tillen.

Liefs tamara

Hoi,

Heb even mee zitten lezen, weet ook eigenlijk het antwoord niet en zou de volgende keer ook even overleggen met de verloskundige... Maar bedacht wel dat je misschien vast tijdens je werk zo'n ondersteuningsband om kan doen voor je bekken? Dat geeft dan wat extra steun, zodat je minder last hebt. En verder inderdaad overleggen met je baas, ze kunnen pas wat voor je betekenen als ze weten dat je zwanger bent las ik ergens, dus je moet het dan wel vertellen... Weet niet of je dat al wil?

Hoi Yoy84.

Ik ben nu 7 weken, ik weet nog niet of ik het al wil vertellen, de VK zegt dat ik het best wel kan vertellen op me werk, misschien dat ik het deze week dan toch maar ga vertellen. Ik heb al een positiebroek gekocht, omdat ik ook al beging te groeien. denk je dat die band voldoende is? of kan ik beter nog een buikband aanschaften?

Hoi Tamaraluijten.

Bedankt voor de tips mbt het tillen, ik zal het zeker in mijn achterhoofd houden....

ben erg onzeker... is mijn eerste zwangerschap

Terug
Bovenaan