Werk in de thuiszorg

<p>Hoi ik ben 17 weken zwanger van nr 2 en werk in de thuiszorg. Best zwaar werk en ik merk dat het nu aan het einde van de dag eigenlijk al een beetje teveel wordt. </p><p>Zijn er hier meer mensen die in de huishouding/thuiszorg werken? Hoe pakken jullie het aan? Doen jullie bepaalde handelingen bijvoorbeeld helemaal niet? Ik doe nu eigenlijk alles wel behalve zwaar tillen.</p><p>Van mijn werkgever heb ik niet echt een handleiding gekregen wat wel/niet te doen, alleen dat ik op mezelf moet letten.. </p>

Hoi.

Ten eerste gefeliciteerd met je zwangerschap.
Ik week ook in de thuiszorg en ben nu 21 weken zwanger.
Ik heb ook geen regels of iets gekregen wat wel en niet mag of kan.

Ik til niks zwaars meer en als het even teveel word ga ik even zitten :)
Goed luisteren naar je lichaam.
Gr
Esther

Hoi Esther, dank voor je bericht! :)
En bedankt voor de felicitatie, jij ook gefeliciteerd ? 
Luisteren naar mijn lichaam doe ik zeker. 
Ik heb vaak meerdere clienten op 1 dag rn bij de laatste is mijn energielevel wel behoorlijk gedaald maar om daar dan de hele tijd even te gaan zitten vind ik ook zo wat, alsof ik overal mijn best doe behalve bij de laatste haha! Misschien dat ik over een paar weekjes overleg om de boel wat meer te verdelen ofzo, als dat gaat i.c.m opvang van ons andere kindje zodat ik minder clienten op een dag heb.. 

Ik ben er mee gestopt met 28 weken. Ik redde het niet meer. Veel de auto in en uit en bukken en douchen. Gelukkig waren ze heel schappelijk bij me werk.
Gewoon aangeven wat je wel en niet kan.

@mama van lot:ik werkte hiervoor in de horeca, verschillende afdelingen en ben toen met 30 weken ongeveer naar huis geschopt omdat ik constant migrainr had. Veel lopen ging niet meer dus ze hadden me achter de kassa gezet maar daar kreeg ik dan weer migraine.
Hoe ging dat bij jou toen je stopte? Kon je gewoon aangeven dat het niet meer ging? Ik weet van mijn vorige zwangerschap dat ik toen telefonisch de bedrijfsarts gesproken heb die eigenlijk nog 100 andere opties wilde aanbieden, maar de manager wilde zelf echt niet meer dat ik aan de slag ging.
Ik ben bij deze zwangerschap veel misselijker geef veel over en voel me minder goed dan bij nr 1 dus ik zie het wel gebeuren dat ik het straks ook niet meer trek.. Mijn verlof ga ik morgen eens bekijken en plannen, die plan ik zoiezo maar vast 6 weken vooraf. 

Aller eerst gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik werk ook in de thuiszorg inmiddels 39+6 weken zwanger.
Ik ben zelf met 28 weken moeten stoppen met werken vanwege bekkeninstabiliteit. Bij ons op het werk heb ik een vragen lijst in moeten vullen en dit besproken met de wijkvp. Ik zou vooral meegeven luister naar je lichaam en als het teveel wordt trek aan de bel. Dit is overigens mijn 2e zwangerschap. Bij de eerste zwangerschap ben ik bijvoorbeeld met 14 weken geen avonddiensten meer gaan werken misschien helpt dat ook al.
Succes met je zwangerschap.

Terug
Bovenaan