werk verdelen

hoi lieve zwangere dames!

allereerst gefeliciteerd met jullie zwangerschap!  ik heb een vraag, ik werk 32 uur in de week, en werk in de zorg.  ik draai alle diensten nachtdienst, dagdienst en avonddiensten.  maar als ik bevallen ben hoe ga ik dit oplossen? mijn vriend is schilder, en werkt 5 dagen en soms 6 dagen in de week.  het liefst wil ik geen uren opzeggen, ik heb zitten denken om in het weekend nachtdiensten te gaan draaien, wanr dan is mn vriend thuis t weekend.  en door de weeks avonddienst en dan kan me vriend voor het kind zorgen.  heeft iemand hier misschien tips voor?!  hoe ik dit het beste kan indelen?

lieve groetjes, yvonnemvz

Hoi Yvonne,

Zelf werk ik ook in de zorg, dan wel minder uren als jou, maar mijn man is de hele week van huis, en alleen in het weekend thuis.
Ik heb voor elke dienst mijn oppas, dagdiensten > Gastouder, Avonddiensten > Mijn moeder en Nachtdiensten > slapen bij mijn schoonouders, blijft daar dan overdag zodat ik kan slapen, en zodra ik wakker ben ga ik naar hun toe, heb ik 2 nachten, dan eet ik daar, en blijven we daar, zodat mn zoontje niet heen en weer wordt gesleept een hele dag.

Kun je geen gastouder regelen voor je dagdiensten? En het begin van je avond diensten tot dat je vriend thuis is? En evt. iets me je ouders en schoonouders regelen? Of wonen deze niet in de buurt?
Ik neem aan dat ze op je werk ook wel graag willen, dat je dan alle diensten werkt, of niet?
Je hoeft hopelijk niet elk weekend te werken?

Een voorbeeld, kijk maar of je er iets mee kan.

Ha Yvonne,

Ik zit in hetzelfde schuitje :) Ik werk 36 uur in de zorg en mijn vriend is ook schilder.
Ik ga minder werken, hopelijk kan ik vaste dagen krijgen zodat mijn moeder en een vriendin kunnen oppassen. Ik wil het kindje niet naar een dagverblijf brengen.
Met die nachtdiensten, die zou ik dan ook alleen in het weekend kunnen/willen werken. Dan kan mijn vriend gewoon voor de kleine zorgen.

Zou jij je 32 uur willen behouden?

Ik werk in de zorg en mijn man in ploegen.  25 uur p.w. En 2 uur p.w. inval erbij.  Ik heb met manager afgesproken om geen slaapdiensten te doen. Voor de uren hebben wij gastouder en avonduren buren. :)

Nu zwanger van de tweede dus willen we kijken om in de avonduren iemand via gastouderbureau bij ons thuis te regelen.

lieve iedereen,

bedankt voor de reacties.  ik woon zelf nog bij me schoonmoeder samen met me vriend, maar wil liever niet dat zij alle zorg voor het kind overneemt. Ik heb zitten denken om alleen avonddiensten te gaan draaien.  mijn eigen moeder woont anderhalfuur verder, dus dat is een beetje lastig. sowieso blijf ik twee nachtdiensten pm draaien.  en om het kindje na t gastoudergezin of kinderdagverblijf te brengen, zie ik ook niet echt zitten.  ik moet  het allemaal nog een beetje inprofisteren. maar mijn vriend werkt tot 4 uur smiddags, en de  avonddiensten beginnen om half 4. dus in prenciepe kan me schoonmoeder ook even dat halfuurtje oppassen.  misschien vrienden/familie ook.  vind het allemaal spannend.

lieve groet.

Terug
Bovenaan