werk vraagt geregeld om extra te komen....

Hallo dames, ik ben al eerder op dit forum geweest, maar dat was al weer eventjes geleden. Had er op dat moment niet zoveel behoefte meer aan. Nu lijkt het me wel weer gezellig want ben in verwachting van de tweede en ook ons peutertje gaat lekker baldadig worden. Wel weer leuk om iedereen zijn adviezen, meningen en andere ondeugende verhalen te horen!

Ook heb ik een vraag, ik wordt geregeld gevraagd of ik extra wil komen op me werk voor bijv. een belangrijk gesprek, (die zijn er vaak), een opening, een cursus, een studiedag, of om met collega's bij te praten over werk die ik weinig zie.
Ik werk nu 20 uur in de week, en daar heb ik niet voor niets voor gekozen, ook heb ik niet de oppas naast me huis zitten en wil ik ook niet dat ze voor zoiets naar de oppas moet. Ik werk er nog niet zo lang, en vind het moeilijk om te zeggen, want ik kies voor me kind(eren) en niet voor me werk. Maar heb geen idee wat dat op een gegeven moment gaan kan inhouden.....
Wat vinden jullie?
liefs ta

Hoi,

Je geeft zelf al aan dat je 20 uur genoeg vindt om te werken.
Dan noet je dat ook aangeven. Maar ik vind wel dat je af en toe een uitzondering kunt maken.
Ik werk 24 uur, maar ik heb ook vaak cursussen, sommige dingen horen bij het werk.

Succes er mee.

Gr Linda

Ik compenseer de cursussen en dingen die ik extra heb, met de uren die ik werk.

Dat mag ook zo bij ons.Ik heb bij ons aangegeven dat ik drie dagen meer dan genoeg vind, en dat cursussen en dergelijke die buiten die dagen vallen, gecompenseerd worden met een werkdag vrij.

Ik zou vragen op je werk of dit mogelijk is.

Groetjes Martine

Hoi hoi,

Ik heb voor mezelf de regel dat als ik op een andere dag moet werken dan mijn vaste werkdagen, ik alleen kom als ik oppas kan regelen. Anders heeft mijn werkgever toch echt pech.
Als ik extra werk, compenseer ik dat ook met een vrije dag.
Ik heb er zelf voor gekozen om minder te gaan werken (nu 24 uur) en mijn werkgever is daarmee akkoord gegaan. Ik vind dan ook dat ze het niet zo vanzelfsprekend moeten vinden dat je maar op komt draven als het hun uitkomt. Je hoeft dat dus ook niet te doen.

Groetjes,
Maike

Ik ben na de geboorte van Eline ipv 36 uur, 24 uur gaan werkeen. Toen ik 36 uur werkte, werkte ik volledig onregelmatige diensten. Tja en ik ging minder werken voor de kinderen, dus dan wil je op een gegeven moment wel een beetje vastigheid. Ik was op dat moment de eerste die dat wilde, dus zowel mijn baas als ik hebben toch een hoop moeten overleggen voordat we het voor elkaar hadden.

Maar omdat mijn baas zich zo coulant heeft opgesteld en echt heeft meegedacht ben ik wel vrij flexibel. Ze kunnen mij altijd bellen voor een extra dienst. Ik kan dan niet altijd, maar tot nu toe heb ik pas 1 keer geweigerd. Dus het werkt wel naar beide kanten toe.

Het is niet alleen maar geven of alleen maar nemen. Ik vind dat je het hier goed met je baas over moet hebben.

Cursusdagen enzo kan ik me voorstellen dat het op een gegeven moment moeilijk is om met de wensen van individuele medewerkers rekening te houden. Maar een gesprek, waarom zou dat niet gewoon op jouw werkdag gepland kunnen worden? En wat Martine ook zegt, als je eens een cursus hebt op een andere dag dan je eigen werkdag, dan is die cursus op dat moment je werkdag en ben je dus de dag die je eigenlijk had moeten werken vrij. Anders ben je uiteindelijk nog fulltime aan de slag.

bedankt voor jullie reacties... vind het nog wel lastig hoor, ik mag de extra uurtjes die ik maak wel opnemen maar niet bij elkaar rekenen zodat ik echt een dag ervoor kan opnemen, soms moet ik voor een uurtje terug komen, maar voor mij is het veel meer. Haar naar de oppas brengen, soms al voor haar slaapje waardoor ik eerst een uur niks te doen heb, heen en weer gereis, en dan haar weer ophalen, al met al ben ik dan soms 3 uur onderweg.
Voor een uur! En ja ik mag alleen dat uurtje natuurlijk opnemen.
Cursussen zijn bij ons altijd halve dagen, ik mag dan bijv. een paar dagen een uurtje eerder weg, soms lukt dat geeneens omdat ik het te druk heb, en een uurtje eerder weg haalt voor mij niet zo veel uit, ze is dan toch al bij de oppas.
Maar ja misschien moet ik het hier nog eens goed met mijn baas over hebben wat jullie al zeiden....

Terug
Bovenaan