Werk

<p>ik werk zelf in de ouderenzorg en ben nu 10 weken in verwachting van ons kindje.</p><p>nu vallen mijn diensten erg zwaar en na en tijdens elke dienst moet ik overgeven en heb ik erge buikkrampen. </p><p>Ik draai nu nog alle diensten, maar is nu toch al best wel heel zwaar.</p><p>iemand ervaringen hiermee? Want ben pas 10 weken.</p>

ik ben vandaag precies 10 weken en bijvoorbeeld gisteren had ik een dienst van 9 uur en moest ik de hele dag zitten. De laatste 3 uur had ik last van een opgezette buik en enorme krampen waardoor ik me erg ongemakkelijk ging voelen. Ik heb dit sowieso vaker als ik lange tijd in een rechte houding zit.

Ik ben zelf 34 weken zwanger, en werkte (nu verlof) fulltime in de ouderenzorg. Ik heb het zelf kunnen trekken tot 22/23 werken, hierna was ik gesloopt en moest ik halve dagen werken vanwege bekkenpijn & mogelijke hernia. Is natuurlijk wat anders als jouw situatie maar als tip wil ik meegeven om het niet zo ver te laten komen. Wat gaat, dat gaat en wat niet, dat niet, al ben je 10 weken zwanger. Je kan deze zwangerschap maar 1 keer doen ? en niemand kan oordelen daarover, denk aan jezelf! Ik heb ziezo tot 10 weken nachtdienst gedraaid, hierna niet meer, ben je ook niet verplicht. 

Ik werk in de gehandicaptenzorg heb mezelf beetje ingelezen wat je rechten zijn als je zwanger bent. Als jij t te zwaar vind dan moet jou manager jou iets aanbieden zodat je wel je werk kan uitvoeren. Denk aan meerdere pauzes, lichter werk of minder uren per dienst draaien. 
Ik ben 9 weken en vind t werk zelf niet zwaar maar wel de clienten. Hoe lief en leuk ik ze vind al dat geklets kan ik nu minder goed hebben.  Ook de escalaties die soms voor vallen vind ik erg zwaar op t moment. Afgelopen weel 2 x gegrepen door een cliënt. Meestal kan ik dat goed loslateb maar nu blijf ik er mee zitten merk ik.  Ik ga t dinsdag vertellen in mijn team zodat ik hierin meer gesteund ga worden.
Ik weet niet of jij t al verteld hebt aan collega en manager maar dat zal ik zeker doen en kijken naar de mogelijkheden. Misschien voel je je straks wel weer fitter om de diensten normaal te draaien. Succes

Terug
Bovenaan