werk

Ik moet even iets kwijt. Ik ben heeeeeeeel blij met mijn zwangerschap natuurlijk. Maar gister had ik even zoiets van tja..Ik kreeg namelijk de baan aangeboden die ik al heel lang wil. Maar nu is het zo dat ik verteld heb dat ik zwanger ben en er dus even tussenuit moet. Dat paste dus niet. Ik begreep dit wel, maar ik vond dit zo jammer. Best lastig zwanger zijn en werk. Nu twijfel ik of ik het wel had moeten vertellen.

 
Hoi Anoniem,

ik begrijp wat je bedoelt.
Ik heb momenteel ook een leuke baan en ze wilden me een vaste aanstelling geven. Nu heb ik altijd geroepen (jaaaaren terug al hoor) dat, wanneer er gezinsuitbreiding komt, ik graag wil stoppen met werken voor een poosje. Dus ja, zul je net zien, zit je heel lang op een leuke vaste baan te wachten, dan krijg je er ineens een aangeboden, ben je dus zwanger. Ik ben bij mijn keuze gebleven, in goed overleg met mijn werkgever. Die zoeken gewoon iemand voor een bepaald aantal uren in de week en dat kan ik hen gewoon niet bieden. Het was even slikken, maar ben dolblij dat ik deze keuze heb gemaakt / ga maken. Ik kan nog een maandje of 2 blijven en dan zit het er voor mij toch echt op. En wat betreft het vertellen ... tsja, onder je dikke buik kunnen ze op den duur toch niet uit, dan vertel ik het liever gelijk eerlijk, maar dat is mijn mening :)

Let wel op je rechten en plichten, want een bedrijf mag jou nooit zomaar ontslaan, maar ik begreep dat je de baan nog niet had omdat ze het je aanboden? Het valt zeker niet mee om werk te zoeken, maar in jouw geval weet ik niet of je na je bevalling nog wilt blijven werken? In mijn geval moet ik het puur van de tijdelijke baantjes via een uitzendbureau hebben momenteel.

Ik wens je veel succes !!
 
Hoi, je had het niet hoeven vertellen, maar kan me wel voorstellen dat je het toch hebt gedaan. Anders zit je ook weer niet zo lekker.
Maar als het echt de baan van je dromen is: ga voor die baan en die zwangerschap? daar kom je dan later wel uit. Je hebt er recht op en zij mogen je nooit weigeren of ontslaan om die reden!
 
Hoi,

Ik zou het ook verteld hebben, zou me er niet lekker bij voelen. Heb laatst zelfs gesolliciteerd wist ik net 1 dag dat ik zwanger was, niemand anders, heb het wel verteld. In mijn geval vonden ze het niet erg.

Overigens heb ik toen een miskraam gehad en de baan niet genomen maar dat terzijde. Ik zou niet met mezelf hebben kunnen leven. Tevens zie je het aan me als ik lieg....
 
hoi, ja wat een gedoe he, mijn contract is niet verlengd en ik hoor bij velen dat dit gebeurd tijdens de zwangerschap en hier is dan weinig aan te doen! ontslaan mag natuurlijk niet en gelukkig zijn er nog heel veel werkgevers die niet raar doen en eerlijkheid duurt t langst, dus ik zou t ook hebben gezegd in jouw geval.
maar t valt mij wel op dat er zoveel gezeur is bij werkgevers over zwangercshap, t is toch geen rare ziekte, bergijp best dat ze balen van t verlof en evt zwangerschapskwalen, maar je bent toch niet je hele leven zwanger! nou in ieder geval succes gr fie
 
bedankt voor jullie reacties. het blijft moeilijk zwangerschap en werk. Ik heb nu een leuke baan dus dat scheelt, en misschien krijg ik na de zwangerschap nog wel zo'n aanbieding!
 
Terug
Bovenaan