werk

Ik ben nu 36 weken en had met mijn baas een afspraak gemaakt dat als ik het nodig had een extra pauze kon nemen. Dat moet je samen even afspreken.

Ik kreeg het wel gewoon doorbetaald. Het ging dat om een pauze van max. 15 minuten.

Groetjes Saskia
 
Nog nooit van gehoord joh!
Ligt dit misschien aan de branche waarin je werkt? Mag ik vragen welke dit is? Zelf zit ik in de zorg, en heb hier werkelijk nog nooit van gehoord.

Wel weet ik dat je recht op tijd hebt voor borstvoeding, mocht dat aan de orde zijn.
 
Het klopt van de extra pauze. Als zwangere werkneemster heb je recht op ten hoogste 1/8 deel van je arbeidstijd per dag. Dus als je 8 uur werkt mag je 1 uur extra, doorbetaalde pauze per dag opnemen.
 
Ik ben het boek "veilig zwanger" aan het lezen en daarin staat ook dat je recht hebt op extra pauze. Moet je inderdaad denk ik wel even bespreken met je baas.

Trouwens dat boek is echt een aanrader, het is prettig te lezen en er staat heel veel handige tips in en dingen die je moet weten over zwangerschapsverlof en rechten die je hebt enz enz.
 
Terug
Bovenaan