Werk!

Hey allemaal,

Ik ben Danielle 22 jaar en nu 6 weken zwanger. Ik ben brandweervrouw en duiker. Nu heb ik dus te horen gekregen dat ik absoluut niet meer mag duiken. Dus ik heb het mijn werkgever al moeten vertellen. Is het nog niet te vroeg om het te vertellen? Hoe moet ik dit oplossen? Mijn werkzaamheden mag ik voor 50% al niet meer uitvoeren.

Graag jullie reactie!

Heel veel liefs,

Danielle
 
hoi dani,

nogmaals van harte gefeliciteerd!
het is niet erg om je werkgever optijd intelichten des te eerder kunnen ze aangepast werk voor je zoeken bv. in jou geval zou ik het zeker doen je wilt toch niet dat er wat met je kindje gebeurt.
je kunt dit ook altijd even met je verlosk overleggen zij kan jou het beste adviseren.

gr moni
 
Hoi Danielle!
Gefeliciteerd met je zwangerschap!
Leuke beroep(en) heb je trouwens. Ja, inderdaad je kan niet meer duiken. Ik duik veel recreatief en tijdens onze vakantie in Filippijnen in januari ook maar niet gedoken in het geval dat ik zwanger was. Achteraf goed, want ik was dus zwanger.
Ik ben het eens met Moni, in jouw geval is het goed van je je werkgever eerder in te lichten, hij/zij zal het alleen maar waarderen (toch?). Je kan dit verder inderdaad met je vk of de bedrijfsarts overleggen. Het beste voor jouw en je kindje is nu aangepast werk te doen. Nu zal je nog denken dat je de wereld aan kan maar dat wordt echt anders!
Succes
Taatje
26w5d
 

Hoi Dani,

ik werk net al jij ook in een mannenwereld waarbij ik al héél snel bepaalde dingen niet meer mocht doen. Heb het daarom ook al heel vroeg moeten vertellen. Maar liever vertellen dan dat er daardoor wat mis zou kunnen gaan toch?!
Het is eigenlijk puur voor jezelf waarom je het niet zo vroeg wilt vertellen.
Nou, héél veel succes verder,

groetjs Codz
 
Hai Dani,
Hier nog een beroepsduiker die zwanger is. Tja, er zit niks anders op dan 9 maanden niet duiken. Ik heb het ook aan alle kanten uitgezocht, maar het komt er op neer dat er te weinig onderzoek is gedaan om zeker te weten of het slecht is of niet voor je kindje, maar er zijn teveel redenen te bedenken waarom het slecht kan zijn. Gewoon niet doen dus...
Misschien kun je aangepast werk krijgen en anders moet je je gedeeltelijk ziekmelden...
Het is niet tof, maar het duurt maar 9 maanden...
Groetjes Mikky
 
Terug
Bovenaan