werk

Hoi iedereen,

Ik ben eigenlijk benieuwd hoe jullie de zwangerschap op het werk gaan vertellen. En gaan jullie minder dagen werken als het kind er is?

Ikzelf denk dat ik er een half jaartje tussenuit ga, en dan een nieuwe baan ga zoeken.

Liefs

Hallo,
Mijn naaste collega's op het werk weten het al, we zijn een klein team(4 vrouwen) en werken heel naw samen in een zelfsturend team. Iedereen leefde heel erg met me mee en toen ik dus die positieve test in mijn handen had kon ik het niet meer verzwijgen voor hen........

Ik hoop net zo te kunnen blijven werken als ik nu doe. Ik ben wijkverpleegkundige en werk vaak 's morgens of 's avonds. Ben 's middags vaak thuis aan het werk. Mijn partner werkt vaak 's nachts, dus we moeten kijken hoe het allemaal gaat straks. Neem wel al mijn vakantie (6 weken) op na mijn zwangerschapsverlof.

Groetjes Anneke (6 weken 2 dagen)

Hoi hoi

Ik werk 2 dagen in de week, en omdat het lichaamlijk behoorlijk zwaar is heb ik het mijn collega wel verteld waarmee ik altijd samen werk. Zo neemt zij wat uit handen als het niet gaat. Verder weet nog niemand het op mijn werk en dat wil ik zo houden tot we de eerste echo hebben gehad (over 2 weken).

Na de bevalling wil ik graag die 2 dagen blijven werken. Maar daar moet ik nog even goed over na denken.

groetjes (7 weken, 5 dagen)

Hoi!

Ik heb het in mijn eigen team al wel verteld, omdat ik het simpelweg niet makkelijk meer kon verbergen (misselijkheid). Dus ik was het zat om ' te doen alsof' en heb het met een week of 7 al verteld. Is dus wel erg snel, had het liever wat later gedaan, maar ergens ben ik ook blij dat ik geen smoezen meer hoef te verzinnen.

Hoi hoi,

ik heb het ook al verteld op mijn werk. Het viel heel erg op dat ik zo moe ben en ik vind het heel vervelend als mijn collega's vinden dat ik daarom weinig doe en initiatieven neem. Gelukkig vinden ze het allemaal erg leuk en ben ik blij dat ze het weten zodat ze er ook een beetje rekening mee kunnen houden!