Werk

Hallo Ladies,

Ik wilde ff weten (met name de dames die een eerste kindje gaan krijgen) Hoe gaan jullie dat doen met je huidige baan.
Blijft alles gelijk en nemen jullie voor die uren een oppas of breng je je kindje naar een kinderdagverblijf oid.
Stoppen jullie misschien met werken?
Of hebben jullie een andere oplossing.
Ik ben benieuwd.

Zelf hebben wij gisteren besloten dat ik minder ga werken zodat ik veel thuis kan zijn en we de kosten van het KDV zo klein mogelijk kunnen houden.

Groetjes!

Ik ben bij de 1e blijven werken maar wel van fulltime naar 2 dagen en dat is erg goed bevallen! Dit ben ik bij de 2e blijven doen en zal ik bij de 3e ook blijven doen! Bij ons gaan ze 1 dag naar de creche wat ik errug leuk voor ze vind!! Ze genieten daar volop van! De andere dag gaan ze om en om naar de opa's en oma's! Dus de ene week mijn ouders en de andere week schoonouders! Dit werkt voor ons erg goed en zou niet meer anders willen!

Ik werk nu 32 uur en wil 28 uur gaan werken.
Bij mijn man zit een kinderdagverblijf aan zijn werk vast dus we willen daar zowiezo wel gebruik van maken.Mijn man blijft 36uur werken.
Ik werk zelf onregelmatig (in de zorg) dus wil wel op vaste dagen gaan werken zodat we het een en ander kunnen plannen.

Ik werk nu vijf dagen en wil eigenlijk terug naar maximaal 3 dagen. Ik ben alleen bang dat dat niet mogelijk is in mijn huidige functie. Daarnaast zitten we ook nog met een 2e huis dat maar niet verkocht wordt... Ga nu dus maar uit van 3 om 4 (als wg dat goed vindt tenminste...) en voor mijn vriend 4 om 5. Dat zijn dan 3 dagen kdv voor de kleine. Opa en oma op laten passen is voor ons niet echt een optie. Misschien 1 dag in de twee weken, max.

Mijn vriend blijft gewoon fulltime werken en ik heb een eigen bedrijf aan huis dus dat is wat makkelijker..
We willen ons kindje wel ongeveer 2 dagen naar de kinderopvang brengen ook voor mezelf zodat ik dan of kan werken of het huishouden kan doen. Maar ook voor de sociale ontwikkeling van ons kindje!
Verder zo af en toe ook naar de oma's en opa's natuurlijk!! :)

Opa's en oma is bij ons niet echt een optie die wonen een uur rijden hier vandaan en die anderen zijn al in de 70 dus dat voelt niet zo lekker vind ik persoonlijk.
Een middagje een keer vind ik geen probleem maar zal et daar niet laten overnachten.
Aangezien ik zelf in de zorg werk en mn partner in ploegen, beginnen onze dagen erg vroeg en hebben we een erg onregelmatig leven.
Hij blijft fulltime werken maar moet ook de weekenden werken dus daarom pas ik mn contract straks aan naar 0 uren basis waarschijnlijk. zo kan ik aan et werk als mn partner wel thuis is in et weekend.
En als hij werkt dan zal ik thuis moeten zijn aangezien KDV in het weekend niet open is. Doordeweeks is dat dus geen probleem maar de avonden zitten we met het zelfde punt.
Als je bij ons in de zorg werkt kun je weinig eissen stellen als je op contract werk tenminste. .. Dus dan maar op 0 uren basis en dan kan ik het aanpassen aan et rooster van mn partner...

Voor ons is het ook nog een puzzel. Ik ga waarschijnlijk 3 of 4 dagen werken en mijn vriend gaat ook naar 4 dagen. Dan (hopelijk) nog een dag mijn schoonouders en misschien een dag kinderopvang. Wat we eigenlijk hopen, maar wat we nog niet kunnen overleggen omdat we het nog niet verteld hebben, is om met vrienden een dag te 'ruilen'. Er zijn verschillende bevriende stellen die een kindje verwachten, dus dan kunnen wij een dag op die van hun passen en zij op die van ons... lijkt mij in ieder geval heel handig.

Wat ik wel heel moeilijk vind is dat mijn ouders niet op kunnen passen, ook niet incidenteel. Mijn vader heeft vorig jaar een ernstig herseninfarct gehad. Hij woont inmiddels weer thuis, maar is best wel zwaar gehandicapt en heeft de hele dag begeleiding (oppas) nodig. Mijn moeder is ondertussen overspannen. Dat is niet zoals ik het me voorgesteld had... en ook niet zoals mijn ouders het zich voorgesteld hadden, zij vinden het ook moeilijk. Ik denk dat ik niet meer kan doen dan proberen het te accepteren en zorgen dat mijn kind zijn opa en oma toch veel ziet... maar makkelijk is het niet.

Terug
Bovenaan