Werk

Hey dames,

Nu we allemaal zo heerlijk op onze wolk zitten en genieten van de tijd met onze kleintjes, vroeg ik mij wel af wanneer jullie weer aan het werk gaan en hoe jullie het dan allemaal gaan regelen?
We hebben het er wel al eens over gehad...maar nu de kleintjes er zijn...zijn er misschien dingen/gevoelens veranderd?

Mijn verlof duurt to 20 maart! Nog een lange tijd zou je zo denken...maar ik heb gesolliciteerd 3 weken geleden en ze waren erg enthousiast. Ik heb niet verteld dat ik net bevallen was...wilde de baan erg graag en wist zeker als ik dat zou melden dat het geen succes zou worden...
Dat betekent nu wel dat ik aankomende dinsdag een dag mag meelopen....
Mijn kleine mannetje is dan 7 weken...slik...maar ik ga het zeker doen!
Ik volg namelijk een HBO opleiding Toegepaste Psychologie en deze baan sluit mooi bij mijn opleiding aan en dan kan ik er straks wellicht ook mijn stage uren maken. Ook past het heel goed op mijn cv!
Het is heel erg dubbel...ik geniet zo van mijn tijd met Bodhi, mijn vrijheid en rust en de gezelligheid met de kids!
Maar als ik het nu niet doe...loop ik deze kans mis, want het is echt een kans! Ik heb geen ervaring en nog geen diploma voor dit werk...maar de manager had via via over mij gehoord en wilde me er graag bij...
Woensdag is mijn vriend thuis en de andere uren gaan de kids naar mijn zus. Zij werkt zelf niet en heeft alle tijd voor haar eigen 2 kids en onze kids.
En haar kids zitten op school, dus tot die tijd krijgt Bodhi alle liefde en aandacht!
Dus perfekt geregeld allemaal.
Maar het voelt nog wel erg dubbel...hij is nog zo klein en ik geniet er zo van...
Moest het even met jullie delen...
Zien jullie er tegenop om weer te gaan werken?

Liefs Brigitte

Ja heel erg zie ik er tegen op, ik moet na 8 maart weer beginnen. Het is niet alleen dat ik de kids moet missen maar ook hoe ik het allemaal ga regelen. De oudste gaat naar school en de jongste naar de creche. Ik werk gelukkig maar 2 dgn en vind het straks ook wel weer lekker om iets voor mezelf te doen maar.......dat hou je ook. Je wilt eigenlijk allebei en dat kan niet. Ik ben zelf een betere moeder en gelukkiger als ik ook een beetje aan het werk kan. Ik zou zeggen pak die kans en het komt echt wel goed met de kids. Maar ik kan me voorstellen dat je er nog niet op zit te wachten. Maar zo te lezen heb je het goed geregeld en onze oudste vond het geweldig op de creche en wou ook wel vaker heen. Volgens mij vond ik het erger om haar weg te brengen, zij vond het wel erg gezellig!

Hey Brigitte,

Wat goed dat je dinsdag mee mag lopen! Snap heel goed dat je er moeite mee hebt vanwege Bodhi maar het is maar voor 1 dagje en voor een goed doel. Want als het met mama goed gaat, gaat het met de kindjes meestal ook goed toch? Hoeveel uren zou je dan gaan werken?
Hoop dat het bevalt, alvast heel veel succes in ieder geval!!
Laat je even weten hoe het is gegaan?

Ik dacht altijd dat ik veel zin zou hebben om weer te gaan werken, maar nu Lars er is zie ik er heel erg tegenop. Als ik er aan denk krijg ik zelfs al een brok in mijn keel. Komt misschien ook wel een beetje omdat er in mijn verlof een reorganisatie is geweest en er een hoop veranderd is. Weet dus niet zo goed wat ik moet verwachten als ik terug kom. Heb het altijd heel erg naar mijn zin gehad dus hoop dat het straks nog steeds goed bevalt. We zien wel, komt vast goed :)
Ik moet 20 februari alweer beginnen, wat gaat dat toch snel!!
Ik ga 3,5 dag werken. Mijn moeder past 1 dag op en die andere 2,5 dag gaat hij naar de opvang. Denk dat ik daar wel moeite mee zal hebben. We hebben woensdag intake gesprek, ben heel benieuwd. Denk dat het voor mij moeilijker zal zijn dan voor Lars.. :)
We gaan het gewoon aankijken hoe het gaat, als ik het teveel vind om 3,5 dag te werken ga ik misschien wel naar 3 dagen, maar verwacht dat niet.

Leuk onderwerp! Ben ook erg nieuwsgierig naar hoe de andere mama's het gaan doen.

Liefs Kim

Ik moet 20 febr weer beginnen maar ik werk maar 2 ochtendjes. En oma past dan op de kindjes dus ik kan met een gerust hard een paar uurtjes weg.

En ook al werk ik zo weinig ik heb er nog helemaal geen zin in hahaha.

Hej Brigitte

Ik moet 5 maart weer beginnen. En dat is me ook al veel te snel! Het is al bijna weer februari en dioe mnd is altijd zo weer voorbij! Ik ga dan zoals het nu lijkt 3 dagen werken en 1 avond. Ik heb een eigen (pedicure)bedrijfje en ik moet dus zelf alles weer gaan inplannen. Zoals het nu lijkt krijg ik die 3 dagen wel vol. Gelukkig gaat Merle dan naar opa en oma toe. En daar zie ik al best wel tegenop!

Wat goed van jou dat je dit gaat doen! Groot gelijk deze kans kan je niet laten lopen. Het komt tenslotte tengoede aan de toekomst van jullie allemaal. Heel veel s6 alvast!

Lfs Esther

Hoi
ik mag 1 april weer beginnen(nee dat is geen grap) ik heb na mijn verlof nog lekker wat vakantiedagen. Ik ga dan drie dagen werken maar wel onregelmatig want ja ik werk in de zorg. Het zal wel weer wennen zijn maar ik ben blij dat ik dan weer lekker mag werken, de opvang is goed geregeld; hij gaat naar de grootouders en paps is natuurlijk weekends thuis. Maar ben ook wel blij dat het nog lekker 2 maand duurt vorrdat het zover is
Afgelopen week is Pier al een nachtje bij pake en beppe geweest want wij zijn naar de vrienden van amstel live geweest. Ik moet zeggen heerlijk!!
Het was even wat organiseren die avond met het kolven maar verder ging het super!! Ook Pier doet het geweldig!! Ben al sinds week 5 regelmatig aan het oefenen met een flesje en het maakt hem niet uit, zelfs ik kan hem het gewoon geven!! Makkelijk dus. Alleen jammer dat ik vanwege de spruw de melk uit de vriezer van de eerste weken allemaal weg heb moeten gooien. Nu dus weer een nieuwe verzameling aanleggen.

Terug
Bovenaan