werk

Het duurt gelukkig nog een maandje maar dan is het helaas toch weer zover! Ik mag (moet) weer aan het werk! Ik heb er nu nog totaal geen zin in en dan werk ik nog thuis ook haha! Maar ik zit met een probleem, niet nu meteen, maar vanaf januari...

Ik werk nu als gastouder thuis. Erg leuk, lekker thuis, geen opvangkosten en volop genieten van mijn meiden. Maar in januari gaat er een kindje weg waardoor ik de helft ga verdienen wat ik nu doe. En dat is te weinig. Nu zit ik in dubio of ik wel door moet gaan. Zo ja dan moet ik weer met kleine baby's gaan werken (Luana is dan al bijna 1!) en ik weet niet of er wel een gezin is.

Is er iemand die weet wat je ongeveer verdient als je een baan hebt van 20/24 uur? Mijn bedoeling is om misschien op kantoor te gaan werken als receptioniste of zoiets. heb er (nog) geen diploma voor. Dan kunnen wij gaan rekenen wat er binnenkomt en uitgaat etc. Wie weet dit??

Liefs ciomama

Het is natuurlijk afhankelijk wat en waar je werkt, maar toen ik vorig jaar 24 uur werkte verdiende ik rond de euh... 1200 bruto?! Geloof zoiets, jeetje wat vergeet een mens dat snel.
Wel vervelend dat je voor deze keuze staat! Helemaal omdat je met op kantoor werken niet meer volledig van je eigen kids kan genieten!
Het klinkt gek, maar ik kan eigenlijk niet wachten weer te gaan werken. Tuurlijk ga ik mijn kleine meid missen, maar gewoon de dagelijkse routine met zijn allen opbouwen, weer onder de collega's. Nee dit fulltime thuis zitten begint me steeds meer te bekruipen. Dat had ik echt niet verwacht! Ik heb nog wel berekend gisteren om 24uur te gaan werken, maar de kosten voor de opvang wegen niet op met wat ik aan salaris moet inleveren elke maand.

Ik heb echt geen idee wat je dan verdient. Kun je het niet op internet vinden? Ik heb zelf altijd in de zorg gewerkt en dat verdiende vrij lekker. Maar het is ook goed kijken of je niet alleen aan het werk bent voor de kinderopvang. Want dat zou nergens over gaan.

Maar kun je niet straks er weer een extra kindje bij krijgen? Of is dat heel lastig?
Liefs!

@nelie1982 ik kan er wel een extra kindje bijkrijgen alleen moet dat er dan wel eentje zijn die hier 3/4 dagen is. Het kindje wat weggaat is hier 4 dagen. Daarom is ze ook zo'n 'grote' geldvanger haha. En weer een baby erbij zie ik niet zitten. Ik heb straks 4 oppaskids plus mn eigen 2. Is druk genoeg denk ik!

Ik heb idd al op internet gekeken, maar daar staan alleen bruto uurlonen op per dag en er vanuit gaande dat ik 40 uur ga werken. Dit is me iets teveel haha.

Liefs ciomama

Terug
Bovenaan