Werken als de baby er is

Zijn er hier mama's die 32 uur werken in de week en straks hun eerste kindje krijgen?? Ik vraag me af hoe dat in zijn praktijk er uit gaat zien!

Mijn werktijden wisselen van 07-00: 15:00 en 15:00 23:00 uur, dus de kinderopvang is geen optie. gelukkig kunnen beide oma's en schoonzus veel oppassen. Maar of ik dat wil voor 32 uur in de week???

Véél minder werken zit er financieel niet in (wij gaan in het eerste kwartaal van 2011 verhuizen en gaan in vaste lasten 700 euro omhoog).

Is het te doen?? 28-32 uur werken in de week met een baby en wisselende diensten denken jullie?

En hoe gaan jullie het straks doen??

Hoi Betty,
Ik ben eigenlijk van het september forum maar wil wel even reageren.ik heb ook 2 jaar 32 uur in de week gewerkt met een kindje.ik moest ook wel omdat ik eerst alleenstaande moeder was.ik werk zelf in de ouderenzorg en kon toen afspraken maken dat ik alleen de weekenden avonddiensten hoefde te doen(paste mijn ouders op)en door de week ging ze naar de kinderopvang.ik moet eerlijk zeggen dat ik die 32 uur behoorlijk pittig vond!!zeker omdat ik absoluut geen doorslapertje had.toen ik mn huidige man leerde kennen was wel een verlichting.maar vond het nog steeds best zwaar.toen we samen gingen wonen(dit jaar)ben ik 24 uur in de week gaan werken en moet zeggen ik vind het meer dan genoeg.zeker met 2de kindje op komst.
maar oke is ook maar net hoe jezelf ingesteld bent.als je bv heel precies bent in je huishouden dan zal je het best zwaar krijgen.
kortom:ik vond het heel zwaar maar wel te doen.
maar is mijn mening.
liefs jootje

Ik werk 32 uur in de week en krijg straks mijn tweede kind.
Mijn dochter gaat op dinsdag en donderdag naar het KDV.
Op maandag ben ik vrij en op woensdag en vrijdag is mijn vriend vrij (ouderschapsverlof)

Waarom is kinderopvang geen optie?
Er zijn ook opvang mogelijkheden die flexibel zijn hoor, even goed zoeken. Of misschien een oppasmoeder bij je thuis.

Ik heb wel gemerkt dat je zeker in het begin niet teveel verschillende mensen moet hebben die op de kleine passen, dat is erg vermoeiend voor de kleine.

Hoi Deedee,

Kinderopvang is geen optie omdat ik wisselende diensten heb die niet vast liggen. Zo kan ik maar een dagdeel per week vast vrij vragen en de rest ben ik vrij in te zetten.

Wij hebben geen kdv in de buurt die voor 7 uur al open gaat en ik begin om 7 uur als ik ochtenddienst heb (in een andere plaats). Daarnaast werk ik tot 23:00 uur met een avonddienst, dat spreekt wel voor zich denk ik!

Ik kan niet aangeven dat ik alleen ochtenddiensten wil werken oid waardoor dit heel lastig word.

groetjes Betty

Maar kan je man of vriend dan de kleine niet om 7:00 naar het kdv brengen?
Of werkt die ook zo onregelmatig?
Dat lijkt me dan zoiezo heel lastig lijkt me.

En is een gastouder geen optie?
Ik werk zelf 40 uur op een kdv ben 25 januari uitgerekend voor ons 1e kindje.
Na mijn verlof heb ik 1 dag in de week ouderschapsverlof. Mijn man gaat ook 4 dagen in de week werken, maar behoudt zijn 36uur door op een dag meer uur te maken.
Mijn ouders laten oppassen is geen optie aangezien die niet bepaald in de buurt wonen.
Dus ons kindje gaat straks op maandag een hele dag en op woensdag en vrijdag alleen een middag naar het kdv.(minder werken is voor ons ook geen optie)

Een vriendin van mij werkt 2 avonden in de zorg en moet dan ook van 15-23uur werken, haar man is om 17uur klaar en hun moeders passen dus om en om op van 14.30-17.30uur.
Maar voor die tijden zou je dus een gastouder kunnen nemen.

Groetjes Angela

He dames!

Mijn man werkt in de bouw en is vaak al om 6 uur de deur uit... Best wel lastig dus!

Inderdaad een gastouder zou een oplossing zijn voor de vroege uurtjes, maar niet voor de avonduren.

Heb er zelf al over nagedacht om voor een gastouderbureau te gaan werken. Dan kan ik en mijn eigen kleine opvangen en nog 2 kindjes (bijv.) en dus toch geld blijven verdienen. Maar of dat zo leuk is als je straks zelf een kleine hebt?

Bij sommige creches kunnen ze een flexibel opvangcontract bieden. Op mijn oude werk was dat dan betaal je alleen de uren die je afneemt! Maar dan zit je nog steeds met de 7.00 dienst. Bij ons opent het kdv al om 7.00 maar ik kan de kleine dan ook niet brengen hoor, best lastig allemaal die onregelmatige diensten. Ik werk van 7-11/15.00 of 15.00-22.00 maar maak zelf het rooster voor mijn 2 woningen dus kan zelf inplannen. En mijn team is heel flexibel. Ik ben dus straks elke maandag en vrijdag vrij en heb kinderopvang voor 3 dagen. (Op mijn vestiging hebben ze geen flexibele opvang en ik wil niet naar een ander dagverblijf haha) Ik hoef maar halve dagen gebruik te maken van de dagopvang dus hij/zij zit niet 3 hele dagen op de creche.
Ik werk ook straks maar 24 uur dat scheelt, en mijn vriend hoeft pas 9 uur of later te beginnen.
Luxe dus.

Succes met zoeken! Zelf een gastouder zijn lijkt mij ook wel leuk!

Terug
Bovenaan