werken: bukken, tillen en trekken hoe doen jullie dat?

hoi meiden ,

ik zit ergens mee en heb even nodig om stoom af te blazen (misschien terecht, misschien onterecht).

het zit zo: ik werk voor een groot distributiecentrum in het magazijn.ik noem geen namen maar het zit echt door heel nederland en daarbuiten.

nu werk ik dus op de vloer en daar ruim ik samen met een collega 100.000 vierkante meter op.wat inhoud dat als er een pallet valt van boven naar beneden dat dat bij ons terecht komt, verder rijden we om de beurt de hele dag in de rondte om alles te verzamelen wat anderen hebben laten vallen,dus orderpickers,reachers en ga zo maar door.
.(denk hierbij aan glaswerk,food en drink hele treeën,shampoo, houtskool zakken van 20 kilo enz enz).
maar dat is nog niet alles wat wij doen met zijn 2tjes we hebben ook nog het zogeheten terug op locatie waarbij we de spullen die de winkel terug sturen weer in het magazijn op zijn plek terug moeten zetten.
en dat is vaak geen katteplas zoals deze week,we kregen op 1 dag 115 dozen bio ethanol terug(dozen van 12L),wat meteen naar de speciale afdeling moet omdat het brandgevaarlijk is,op zich zou dat geen ramp zijn als je de containers gewoon daar neer zou kunnen zetten,maar nee vanaf de containers moeten wij het dus weer overstapelen op de pallets zodat die weer aangevuld worden.
Mocht ik dus mooi 60 dozen gaan opstapelen op de pallets die er stonden,de rest pastte er gelukkig niet meer bij anders had ik dat ook nog moeten doen.
afgelopen woensdag is mijn collega door haar rug gegaan,dus donderdag en vrijdag moest ik het maar alleen doen want wij hebben het toch niet zo druk,dit waren de woorden van mijn leidinggevende,dus aan het einde van de dag kon ik amper nog op mijn benen staan en had mijn rug en buik er schoon genoeg van.

maar ik merk gewoon dat dit werk steeds zwaarder word ook al ben ik nog maar 15 weekjes.
maar ik durf eigenlijk ook niet aantegeven dat het te moeilijk word voor me,omdat ik bang ben dat ze me een aansteller vinden en omdat mijn collega dan meer opzich moet nemen of het misschien wel alleen moet doen.

hoe doen jullie dit meiden?
ben ik moeilijk of zouden jullie er ook moeite mee hebben?
tis een heel verhaal geworden maar moet het gewoon ff kwijt.

veel liefs mariska

hey Mariska

eerst een vraag. weten ze op je werk wel dat in verwachting bent...???
want als ze dat nog niet weten moet je het echt zo snel mogelijk vertellen.

Ik werk zelf in een keuken en dan zal je misschien denken daar mag je mijn werk niet mee vergelijken, dat is misschien ook wel een beetje zo maar ik moet ook met zware pannen met (kokend) heet water tillen ( de pannen zelf wegen al z'n 5 kilo en dan moet er nog 15 tot 20 liter water in). en dat is echt niet te tillen ook al ben je niet zwanger.
een week nadat ik wist dat ik zwanger ben heb ik het gelijk verteld tegen mijn leidinggevende en die heeft gezegd dat ik het gelijk moet aan geven als het te zwaar word want door het vele en het zware tillen heb je meer kans op een miskraam ( dan zal je nu wel denken maar ik ben al 15 weken maar geloof mij ik heb een vriendin en die had lichamelijk ook heel zwaar werk en die heeft met 22 weken nog een miskraam gehad ) wil je niet bank maken maar je moet echt aangeven dat het te zwaar werk voor je is nu je zwanger bent en dat je graag aangepast werk zou willen hebben totdat je zwangerschap voorbij is.

Ik mag op mijn werk zelf al niets zwaars meer tillen en mag ook al niet meer op een trapje staan.
Ik hoop echt dat je hier wat aan hebt.

liefs en kusjes debora

hoi debora!

ik heb op mijn werk al heel vroeg aangegeven dat ik in verwachting was,dus mijn leidinggevende weet er van.

mijn cheffin vertelde mij dat de gezondste tijd uit haar leven haar zwangerschappen waren.maar ze staat er gewoon niet bij stil denk ik (of ze wil er gewoon niet bij stil staan) de enige keer was bij mijn 12 weken echo toen moest ik meteen na de echo naar mijn werk (kreeg toen ook de uitslag van de combi) waarna ik op het werk opeens onwel werd.toen heeft ze me naar huis gestuurd.daarna nooit meer gevraagd hoe ik me voel of wat dan ook.
beetje naar vind ik dat want nu moet ik elke keer naar haar toe als ik nieuws heb,over bv een bezoek aan de VK of een echo moet,ik plan alles nu dan ook maar buiten het werk om.
aangezien ons bedrijf een eigen cao heeft val ik en mijn mede zwangere collega's buiten alle normale regels.
dus geen extra pauzetijden.
geen limiet aan het gewicht wat er getild mag worden.
enz,enz.
ik ben zelfs bij personeelszaken geweest maar daar gaven ze aan dat er geen rechten en plichten zijn wat betreft zwangerschap binnen ons cao.
beetje vreemd vind ik dat dus wel,want nu kunnen wij nergens op terug vallen.

dikke kus mariska

Jeetje Mariska ... dat is wel heel naar ... Maar dit kan toch eigenlijk gewoon niet. Als je het nu zwaar hebt .. het word alleen maar zwaarder. En flink wat gewicht tillen is gewoon niet goed in de zwangerschap. Wat zegt je huisarts of verloskundige ervan kunnen die je nog adviseren over wat te doen. Hebben jullie evt. een arbo-arts?? Hopelijk lukt het je om wat voor elkaar te krijgen want je baas moet het je gewoon wat gemakkelijker maken in de zwangerschap.
Succes.

hey mariska

hoe ze je behandelen kan ik echt onwijs boos over worden dus als je zeg maar b.v volgende week een miskraam zou krijgen omdat het werk te zwaar voor je is, gaan ze straks zeker ook nog zeggen dat het je eigen schuld is dat je een miskraam hebt gekregen en maar niet zwanger had moeten worden.
Ik zou als ik jou was jullie cao opzoeken op internet en dan zelf alles goed nalezen. ( ik wil het ook wel voor je doen maar dan moet ik wel weten welke cao jullie op werk hebben en desnoods laat ik het door mijn schoonvader voor je uitzoeken. die heeft namelijk een eigen bedrijf dus die heeft het zo voor je uitgezocht). ( heb ook nog even aan mijn vriend gevraagd en die zegt dat een bedrijf niet zomaar een eigen cao op mag zetten want een cao is wettelijk vast gelegd)
Het kan namelijk niet zo zijn dat er geen LIMIET is voor het gewicht dat je mag dragen. ik zelf mag max en dat is ook echt max 12 kilo per keer dragen.

En ga idd eens naar je huisarts of de verloskundige toe om het er met hun over te hebben want dit is gewoon niet normaal.

hoop snel weer wat van je te horen.
liefs en kusjes debora

P.S mag ik vragen hoe oud je bent..?

hoi mamava!

nou dat van die arbo-arts word dus ook al moeilijk omdat alles via het bedrijf zelf word geregeld wij hebben ook geen arbo meer als het ware, maar wel te maken met een verzuimreductie,dus zodra je ziek word moet je naar hun bellen en dan vertellen zij over de telefoon of hun vinden dat je thuis kunt blijven of gewoon aan het werk moet en die mensen zijn echt moeilijk ik kan voorbeelden geven waar je haren van overeind gaan staan.

hoi debjuh!

dat van dat eigen cao is vast gelegd in overleg met het fnv of zoiets geen idee hoe dat allemaal heet.
maar ze komen er dus inderdaad gewoon mee weg
omdat het bedrijf waar ik werk geen goede raakvlakken heeft met bepaalde cao's is er dus een hele nieuwe opgezet zodat hun dus een passend cao hebben.
en 12 kilo per keer is dat verspreid over de dag en hoe vaak is dat voor jou dan?
woensdag moet ik weer naar de VK dan ga ik dit echt wel aanhalen,ik heb zelfs nu nog vreselijke last van mijn rug en mijn buik ,ik zie er gewoon tegenop om morgen weer te moeten werken.
ik ben trouwens 33.

mocht je nog vragen hebben ik weet niet of er een mogelijkheid is om pb's te sturen maar als dat kan stuur maar gerust 1 mijn kant op,ik kan hier namelijk niet heel uitgebreid praten ivm mijn werk.

veel liefs mariska

hey Mariska.

heb je toevallig ook hyves??? dan kunnen we misschien beter met elkaar.

als je hyves hebt kan je me zoeken via, debora van leeuwen en als je het zo niet kan vinden kan je ook mijn woonplaats erachter zetten en ik woon in hendrik ido ambacht.
En als je het dan nog niet kan vinden laat het me dan even weten dan probeer ik jou op te zoeken.

liefs en kusjes debora

Ik las pas op internet dat je als zwangere vroeg in 8 uur werken recht hebt op 1 uur langer pauze. Daarnaast kan ik me voorstellen dat het te zwaar is, ik heb vandaag mijn werk in de thuiszorg opgegeven omdat ik het met mijn rug niet meer trek...

Succs ermee, en bespreek het gewoon eens met je baas.

Terug
Bovenaan